Flytta hit, flytta dit...


Vi ska flytta!...till ett litet litet hus (mer en stuga)
på farmors gård... =)

Det blir senast sista Augusti, det beror på när dom
som bor där nu kan flytta in i sitt hus...
Sen måste vi göra om där "lite" oxå,
Fan tapeterna var ju gammlare än farmor för sjuttsingen!
Och nåt sånt tänker inte jag bo i.
Man får ju ont i huve och deprissioner av sånt.

Ska även riva en vägg mellan två rum för att få plats
med sängen i sovrummet... HAHA!
Lägga nytt golv o.s.v.
Tv-rummet var redan omgjort så det slipper vi nog.
Och jag längtar så mkt, det ska bli så kul!
Jag har alltid velat gjort om o grejja.
Jag är som ett barn före julafton, kan absolut inte sova
på kvällarna utan ligger bara o tänker på hur det ska bli...
En liten alltan finns oxå så nu kan vi sitta ute och grilla,
därför hoppas jag att det blir snart innan sommaren är slut...
Sen kommer det bli mkt billigare att bo där än här.
Och man slipper höra massa grannar som spolar vatten,
går i trappuppgången och tittar på tv...

Farmor har nog aldrig varit roligare än när vi var dit och tittade.
(hon följde med och tittade eftersom det är hennes lilla hus
och henne vi ska hyra av...)
Jag höll på skratta ihjäl mig!
-Ja det här är ju ett riktigt blåshål de, idag när jag skulle sitta
ute i solen så blåste det vart jag än satt... först satte jag mig bakom
källardörren...
HALLÅ!? hur ofta sitter man bakom källardörren??? HAHA!
Mkt sol det kommer där...
-...blåser det från det där hållet så kommer blåsten fram där
(ena sidan av ladan) och blåser åt andra hållet så kommer det fram
där (andra sidan av ladan..)
Jaja det kanske inte låter så roligt nu men jag har nog aldrig skrattat
åt farmor så mkt som då!

Bra! Nu när jag är som lessast på flyttkartonger! (från Scorett)
Näe men det blir nog roligare när det är ens eget.

Kommentarer :

#1: Nathalie

Pappa frågade ju först oss om vi ville flytta dit. Men har du tänkt på hur mycket farmor kommer och komma över till er eller ?? :P haha

skriven
#2: Therese

Äsch inte tror jag de blir så mkt...

skriven
#3: Anna sundin

Åh vad mysigt med ett eget litet hus att pyssla i! :)

skriven
#4: Therese

ja precis =P

skriven

Kommentera inlägget här :