Sista April...

Idag har jag åkt runt på en massa ärenden... hit och dit...
Sen har jag varit så himla sugen på att grilla hela dagen. Tänkte att det skulle
vara mysigt såhär sista april och allt... så tänkte höra om det var nå folk som
ville komma hit. Men Crulle skulle jobba. Nathalie & Pär ville komma först
men ångrade sig sedan... Tråkigt! Ja sen var vänskapskretsen slut här i Gnarp.
Haha! Nämen, ingen annan ville heller så det blev ingen grillning idag! FY!

Satan vad tråkigt. En helt vanlig tråkig kväll. Ingen vill göra ngt. Så nu har vi
en massa mat fulla kylskåpet och frysen. Kändes inge kul att göra iordning
go' mat för bara oss två. Visst vi brukar väl grilla annars oxå själva. Men nu
slog vi på stort och köpte ny fritös för den andra är så äcklig. Var sugen på
strips. Tänkte oxå göra grillspett med kyckling, fläskfilé, grönsaker. Mmmm!
Så vi satsar på en grillning imorrn ist. Om det då vill komma nån då!? Crulle
får fan ta och komma iaf. haha! Han brukar ju inte svika, förutom nu, då han
skulle jobba då...



Så vi åkte till Harmånger och beställde hem från Kun Ya. Thai-kiosken. :)
Vi tog 4 små thai-rätter. Det var skiiiit gott! Det rekomenderar jag verkligen!
Förutom biff-woken. Fy Fan vad den är äcklig alltså. Luktar blöt gammal ull-
kofta
om det och det smakar fårballe! Fy! Blä! Men friterade räkorna, curry
kycklingen, vårrullen och riset var suuuuuuper gott! :) Mmm...

Haha det var så roligt! Medan vi väntade på maten så satte vi oss i bilen för
det blåste så kallt! (jag tror ju att det är sommar nu och springer runt i shorts)
Då efter ett tag hör man
-HallååååÅÅÅ!
Och så ser man en påse sticka ur luckan på vagnen.
Haha! Så jag springer dit och hämtar den.
-Tack! Hej DåååååÅÅÅ!
Haha! Dom pratar så roligt Thailändarna! Haha!
Men än en gång. När man äter Thai/Kina mat tkr jag det ska vara obligatoriskt
med pinnar som bestick! Det är fan inget sånt ställe som har det! Dåligt!
Jag måste ta och köpa egna som jag kan äta med... :)

Kommentarer :

#1: Simone

Ooo, vad gott det lät!! Grillad kyckling, strips och tzatziki! Mumma!!

skriven
#2: Therese

Ja! kom och grilla med oss imorrn vettja! ;)

skriven
#3: alexandra

hmm, smakar fårballe säger du.... intressant =) När testade du det, haha. Kom på att jag inte hört av mig om festen, men vi kunde inte komma för vi hade ju planer sen läänge, tyvärr. Hoppas det blir lyckat och jag vill se mycket bilder sen. Kram

skriven
#4: Therese

haha nee men jag kan tänka mig att det smakar som det :P jasså... vad synd! men bilder kommer! :) kram

skriven

Kommentera inlägget här :