1:a Advent

Idag är det första advent och ett ljus är tänt. (Rim) :) haha! Jag och Nathalie
har julstökat här hemma! :) Bakat lussekatter, gjort pepparkakshus och slagit
in lite julklappar... och lyssnat på julmusik såklart! :) Fast jag har inte fått så
stora julkänslor som jag trodde. Hade mer i morse när jag satt med mitt chai-
thé... hmmm...!? Det kan bero på att det inte finns nån snö, nu får det banne
mig ta och komma några cm!




Det första Nathalie fick göra när hon kom hit var att stryka mina nya gardiner.
Haha! Alltså jag är så jävla lat! Och jag gillar att se folk i arbete, haha! Man
kanske skulle ta och bli nån sorts chef!? ;) haha! Nämen jag strök faktiskt
jag med.. :) Och gardinerna jag hade kollat in på Dollar fanns ju inte kvar i
svart när vi var där i fredags *arg*. Frågade om vi fick ta visningsexemplaret
men det fick vi inte för det skulle dom ha som visning fast dom inte skulle få
in dom nå mer ändå. Hallå? Åh vad irriterad jag blev, det som skulle passat så
perfekt! Inte ens röda fanns kvar så jag fick köpa beiga med röda tomtar på
och svarta panelgardiner att ha bakom... jag är inte 100% nöjd men det får väl
duga för i år iaf.




Pepparkakshuset blev nog det fulaste som någonsin gjorts, helvete vad svårt
och pillrigt det var att få ihop. (och då köpte vi fördiga oxå haha) Den där jäkla
glasyren var inte det lättaste att få bra kan jag tala om. Man ska ju blanda den
hård så den inte rinner, men när vi gjorde det fastnade spritsen igen och när
vi gjorde den rinnigare blev det skit fult! ena väggen gick sönder oxå (dock den
bakåt, tur!)
Får väl se om Hans och Greta (Zipper och Maja) kommer och gnager
på det om nätterna nu då... HAHA! Pepparkakorna skippade vi idag, det tog sån
tid med allt annat så det får bli en annan gång... :)







Kommentarer :

#1: Kajsa

Ser ut som att du ska önska dig en strykbräda i julklapp ;)

skriven
#2: Pappa

Du får komma och bju på några lussebullar.

skriven
#3: Therese

Kajsa: Haha ja det skulle faktiskt behövas! :)

Pappa: ni får väl komma hit och bli bjuden!

skriven
#4: Pappa

ok, hur jobbar du denna vecka?

skriven
#5: Anna-Maria

Klart man får sätta folk i arbete;o) titi..

Lussebullarna såg väldigt smarriga ut och paketen var otroligt vackra!

skriven
#6: Therese

Pappa: mån-fre

Anna-Mia: precis :P mm dom är goda! :P

skriven

Kommentera inlägget här :