HJÄLP!!! -Colorless pictures

Hallå?
Hjälp!

Det är nå fel på internet. När jag ska ladda upp mina bilder blir dom inte
som dom ska vara. Färgen på bilderna blir inte alls lika starka och klara
som jag gjort färgen i bilderna. (Jag har förstärkt färgerna i photoshop,
men när man laddar upp bilden ser det ut som innan man haft den i
photoshop... och ja det är samma bild, jag tar inte orginalet!)

Vad är det för fel???


Det blev även såhär när jag flyttade över bilderna, jag öppnat med camera
raw
i det nya photoshop, till det gamla. Det kom då upp en ruta där det
stog att den där "färgkombinationen" eller färgerna inte fanns i den gamla
versionen. Ok det kan jag ta, eftersom det är nyare program o.s.v. Men
internet?
Det är nåt som inte stämmer här... man kan ju inte behöva ett
speciellt internet för att se färgerna i en bild!? (som jag sparat som en vanlig
jpg-fil)

Det blev såhär efter vi bytte dator och måsta installera om photoshop.
Åhh inget bra kommer ut av att byta dator! Skit oxå!
Fast det är inte bara bilderna jag gjort om efter vi bytt dator som blir
knäppa när man laddar upp dom på internet (har provat på bloggen och
bilddagboken)
utan även bilderna jag gjort om innan och redan lagt upp på
bloggen, då dom har sett ut som dom ska... t.ex. den här smultronbilden
gjorde jag om i det nya photoshop där jag öppnade upp den med camera
raw
. Där ser den ut som den ska men om jag provar lägga upp samma bild
nu blir den "utan färg", alltså inte helt utan färg men utan photoshop-färgerna...
Den blir som camera-raw bilden (helt oredigerad) fast den är redigerad.
(när jag kollar på bilderna på datorn i ett bildprogram ser dom oxå ut
som dom ska...)


Kan inte nån veta vad det är för fel och hjälpa mig???
Jag blir galen!

Kolla:
Det här är exakt samma bild, bara det att den översta har jag
kopierat in i ett tomt dokument och lagt på en skugga...
Men den understa saknar färg som ni ser... Varför blir det såhär?
Båda är jpg-filer!



Fast dom nya bilderna (som jag gjort om nu) kan jag inte ens lägga upp
en bild inklistrad i ett tomt dokument och sparad... den blir iaf. utan färg..

HJÄLP MIG!!!

Kommentarer :

#1: Nathalie

Jag såg det där på en blogg förut. Hon sa också att hennes bilder blev "färglösa" när hon la in dom på bloggen, och hon hade en lösning. Men nu har jag ingen aning om vilken blogg det var?! =/

skriven
#2: Therese

men åh! fast det kanske kanske går nu... hoppas!

skriven
#3: Patrik Idén

Hej, Har du fortfarande problem med bilderna. Det kanske kan vara så att den gamla bilden/erna ligger kvar i minnet. Ladda upp den nya bilden och tryck sedan Ctrl+F5 i webläsaren.

skriven
#4: Patrik Idén

Hej. Är du bra på Photo Shop. Hur byter man ut en bakgrunds färg?



Om jag har en bild med svart bgr, och jag vill ha den vit?

skriven

Kommentera inlägget här :