snö i sikte!

Fin utsikt vi har från köksbordet och tv-rummet va!? ;) HAHA! X)
Det är inte snö som sitter på rutan utan det är en snöhög utanför på
gräsmattan...







Gud vad liten jag kände mig motför alla snöhögar och snökanter, haha!
Snö upp till höften...

Men igår då! Jag "parkerade" ju med bilen på uppfarten till gården, eller ja inte
ens det, på uppfarten mot vägen som går utanför gårdarna... (=att jag kom
inte längre kvällen före, haha!)
Så jag hade ju bara två meter ut till landsvägen.
Tänkte att det måste ju gå att bara köra... men näe! Jag fick banne mig stå och
skotta, skotta och skotta i nästan 40 min... Det var ju helt rent från snö runt
bilen men ändå rörde den sig inte en mm. Farmor kom ut och hjälpte till, inte
så mkt till hjälp men ja... haha! ;) Hon blir helt till sig för att jag ska åka och
jobba och jag inte kommer lös så hon vinkar in folk som åker förbi på vägen.
En stannar och hjälper till. "Hjälp! hon ska åka på jobbet!!" HAHA! X) Alltså
jag dör! Som om jag hade nåt *livsviktigt jobb... HAHA!

Ja jag kommer ut på vägen till slut efter att fått hjälp att knuffa bilen ut. (Den
hänge på snö som låg under bilen!)
Åker iväg och när jag kommer fram till
kurvan innan E4:an så tar inte bromsarna... så jag får trycka allt vad jag kan
på pedalen för jag måste ju få stopp innan kurvan. Ja då får jag sladd och
snurrar så jag hamnar med nosen åt det håll jag kom från... haha! IGEN!
(gjorde exakt samma sak förra året! haha!) För jag har ingen anti-sladd-
system på in lilla SKIT BIL!!!! Ja då ska jag försöka vända, kommer ingenstans,
bilen bara står och spinner. Åhhhh!!! Får hjälp igen av samma person. Haha!
Alltså jag måste ju ha fått tankar riktade mot mig så som "Vad fan ska hon
ut och göra i det här vädret, hon kan ju inte köra bil för fem öre! hon kommer
ju köra åt helvete!"

Men jag kan faktiskt köra bil!!! Det är den där jävla skit toyotan som inte
kan ta sig fram om det är mer än 5 cm snö! Åhhh vad less jag är på den
lilla jäveln!!!

Och idag ska det vara sol och helt klart väder då bara för att jag är ledig
och slipper köra bil! Så jävla typiskt! Suck!
Ja det är som ett litet äventyr varje gång man ska ut med skitbilen i sånt
här väder alltså... haha!


*livsviktigt jobb - Typ som en brandman som måsta ut i trafiken och hjälpa
folk som kört åt helvete, eller t.ex. läkare som måsta in och rädda liv!

Kommentarer :

#1: stina

Hihi vad gulligt av din farmor å stå å vinka dit folk ;)

Haha vi har lika utsikt från våra fönster, sjukt mkt snö ju!

skriven
#2: kulturella

snö till höften....du måtte vara lång du. ante.

skriven
#3: kulturella

snö till höften....du måtte vara lång du. ante.

skriven
#4: Therese

Stina: Ja hon är en snäll liten farmor.. haha! :) ja jag vet! hörde att sist det var såhär mkt snö var -86! :O undra när det blir vår nu då... hoppas det blir en lika kanon-sommar som vinter! :)

skriven
#5: jessica

Kan du inte ha mer bilder på dig och lite mindre på ditt barn? :)Bara för du är så fin :)

skriven

Kommentera inlägget här :