Nya Pärlan!

Här är min nya fina bil som jag köpte förra helgen! :)
En Passat - Kombi - svart - 02 - topline (silverlisterna!)
Och Oj sån stor skillnad det är att åka den motför Toyotan,
det känns riktigt lyxigt nu när man ska nånstans... ;p 



Jag är SUPER NÖJD! Precis en sån bil som jag ville ha. Började nästan ge
upp hoppet om att hitta en. Letade som en galning på blocket men där fanns
bara sånna för runt 60 000 om jag inte ville ha en äldre modell då.. Men jag
ville helst ha minst en -02:a (eller en riktigt fin -01:a). Var nästan beredd
på att köpa en såndär dyring. Men så åkte vi in till Sundsvall och kollade på
bilfirmorna där.. och den första vi var på såg vi den! :)
Den tillhörde egentligen inte bilfirman utan frun till en som jobbade där.
Suck tänkte vi men så sa han "men dom ska iof. sälja den" Wiiho! :D
Och till ett bra pris oxå! Och om det är ngn som jobbat på bilfirma som
ägt den så kan man ju förmoda att han skött den bra oxå!

Nu ska jag bara bli av med skrutten oxå. Hoppas jag får lite grann för
den iaf. (om jag får 15 000 är jag nöjd, men såklart säger jag inte nej till
mer...)
;p En vår- eller mulen sommardag är det en bra och behändig liten
bil, men på sommaren svettas man ihjäl efter 1 min. och på vintern kan det
vara knepigt att ta sig fram. Kände redan nu i början på Maj vad kvaft det var
att åka i den... Hade inte klarat en sommar till utan AC! 

Kommentarer :

#1: Nathalie

Men så ska du ju inte skriva!! :P Då är det ju ingen som vill ha den, måste ju skriva att den är bra! hahaha ;)

skriven
#2: Pappa

Åsså heter det kromlister inte silverlister.

skriven
#3: Therese

Nathalie: Har du inte läst allt skit jag skrivit om den förut?? haha kan juinte säga att den är bra nu om jag klagat ideligen på den förut, typ som du gjorde med din toyota haha XD



Pappa: jaja...

skriven
#4: Therese

jag tror inte nån som läser min blogg kommer köpa den ändå btw ;)

skriven
#5: Nathalie

haha, ja men ändå! :P Näe, det enda jag klagade på min toyota var att låset och dörren frös fast på vintern, samt att man måsta skrapa rutorna på insidan :P Men det var ju inte bilens fel, det var vinterns ;) Annars var den bra, men liten..

skriven
#6: Linda

Ååååh :) liiite avis man är på er nu då ;) sån jädra fin bil!! tummen upp för den bilen haha

skriven
#7: Therese

Nathalie: Ja men det är ju inte min toyotas fel att den är varm på sommaren och det är ju däcken som är lite dåliga när det gäller att ta sig fram på vintern... det är ju inte fel på själva bilen...

Linda: haha ;)

skriven

Kommentera inlägget här :