utökning av önskelista

Jag har kommit på två till saker till min önskelista. :)

Sen vill jag bara tillägga att såklart så förväntar jag mig inte att jag ska få
alla saker jag skrivit på min lista. Många verkar tro det bara för att man skriver
en önskelista!? Jag är medveten om att det är många av sakerna jag skrivit
som är DYRA. Och jag förväntar mig inte att jag ska få nån av dom. Men det
heter ÖNSKElista av en orsak. Det är saker som man skulle vilja ha. Det heter
inte "Jag-ska-ha-lista". Många av dom saker jag skrivit kommer jag köpa själv!
Jag tycker det är bra med långa önskelistor, vare sig det är dyra eller billiga
saker. Ju mer nån skriver ju mer inspiration och idéer kan man få av vad
man ska ge till den personen.

Helt plötsligt är det nästan syndigt med julklappar. Iaf. för människor som
fyllt 20? Jag tkr julklappar hör julen till! Varför ska man be om ursäkt för att
man får julklapppar? Jag vill ha julklappar! Och självklart är det väl inte det
julen handlar om och det viktigaste. Det är ju att umgås, stämningen o.s.v.
Men julkappar hör till, både till barn och vuxna! Jag tkr det är jätte roligt att
ge bort julklappar (om man kommer på ngt bra!). Det finns ingen som säger
att man måste köpa julklappar men jag VILL! Det var t.ex. ingen som sa till
mamma att hon skulle köpa en påse full med klappar till den där leken vi
gjorde där vi skulle köpa en julklapp var. Det gjorde hon för att hon tycker
det är roligt. Jag tkr med att det är roligt att köpa julkappar och ge bort!

Det låter på vissa som att man är egoistiska, bortskämda, materiella människor
bara för att man önskar sig saker och får och ger bort julklappar!? Att när man
fått juklappar så kan man packa ihop och åka hem sen för då är julen slut!
ABSOLUT INTE! Haha!

Kommentarer :

#1: Nathalie

Håller med dig! Jag älskar att ge bort julklappar, speciellt när man kommit på något riktigt bra :) Och det är ju alltid kul att få julklappar också ;)



Ska vi åka till stan igen snart, förresten? Börjar få panik att jag bara köpt EN julklapp än!! :P

skriven
#2: Therese

ja men jag skulle vilja åka till hudik oxå, på dollar, albert och herbert och ombonat! panik? det är ju inte ens dec. än! haha

skriven
#3: stina

Håller med dej, såå kul å ge bort julklappar å det e ju såklart roligt å få oxå :).



Jasså höll det inte mellan dom heller?! Mäh då måste jag verkligen kolla ikväll, vill veta varför :O dom va ju tokkära från början redan...

skriven
#4: Simone

Eller hur! Man får väl önska hur man vill! Det hör julen till att få och ge julklappar nuförtin' och det är en bra tradition tycker jag! :) (Tänkte precis skriva ett inlägg om att "jag förväntar mig inte få allt på önskelistan såklart", haha).

skriven
#5: stina

Sv: så var det för mej när ja väntade elvin, ja brukar alltid bli förkyld å så annars men då klarade jag mej jätte bra så när ja sen läste att man ofta kunde få nedsatt immunförsvar när man va gravid så blev ja förvånad för ja trodde det va tvärtom ;), MEN denna gång blev det tvärtom å ja e sjuk hela tiden :(... Men det e väl kanske så när man har barn som går på dagis å drar hem massa baciller, fast lars klarar sej ju... Kan tänka mej att vår bebis kommer va sjuk ofta när storebror ska gå på dagis, elvin klara sej ju rätt bra då han va liten iaf men nu blir det nog annat känns det som...

skriven

Kommentera inlägget här :