Praktiska tillbehör

Glad Påsk på er! :)

Vilket härligt väder vi har fått! Perfekt för att gå ut med barnvagnen! :)
Fast svårt att klä sig. Både mig själv och Mejja. Jag får ju inte bli för kall
om tissarna men samtidigt håller jag på svettas ihjäl med bara en tröja.
Och jag svettas bara jag kollar på lillstumpan i björnoverallen. Ser så
varmt ut. Funderar på att köpa nåt tunnare till henne. Kanske ett set med
jacka/tjockare tröja och byxa?
 



Sen skulle vi behöva nån typ av solskydd till vagnen, märkte jag på första
promenaden då solen ville lysa henne i ansiktet och filten som jag lade över bara
blåste bort stup i ett. Det är mkt man inte tänkt på... Tror vi satsar på en
"barnvagns-gardin" efter lite googlande. Dom verkar super!? Fast dyra. Fasiken
200-400 för en tygbit + 3 plastkrokar. Slutar aldrig förundras över hur bra betalt
dom kan ta för sånna simpla saker. Kanske nästa sy-projekt för mamma-
mormor!? ;p  Sen fick jag tips om en himla bra sak i helgen oxå som jag
införskaffat mig. En "mjölkuppsamlingskopp" som man sätter på det andra
bröstet då man ammar så det som rinner ut kommer i den. Jag som legat med
dyngsura trasor/tröjor innan. Toppen-sak!



Sist men inte minst får jag bara blåsor på bröstvårtorna hela tiden fast jag har
amningsnapp. Dom flesta använder sån för att förebygga/läka sår och blåsor.
Men jag får det med amningsnapp. Det känns ju jätte kul! Fattar inte vad jag
gör för fel!?

Kommentarer :

#1: Fia- mamma till Edison

Vi kör ungefär såna kläder på Edison nu, plus tunn mössa och filt/filtar som man lätt kan dra på och av ifall det behövs. Tycker också det är skitsvårt att klä nu!

Smart grej den där solgardinen! Men tycker som du, de TAR betalt!



Har du sett att det finns olika storlekar på amningsnappar? Jag upptäckte det nyligen och insåg att jag haft helt fel storlek.. kanske kan vara det blåsorna beror på tänkte jag? Fy för blåsor, låter inge vidare!

skriven
#2: Therese

Fia: ja jag såg det när vi skulle köpa, dumt att dom inte sa det på BB, vilken stlk jag använde då... =/ men jag tror jag använder samma som där. har köpt alla stlk nu (haha) så får väl prova och se om det blir nån skillnad, fast jag tror den jag har nu är bäst... får höra på BVC nästa gång vad dom tror det kan bero på. Usch det gör så jäkla ont, skulle hellre trycka ur en till unge nu genast än att ha sår och blåsor! =(

skriven
#3: Emma Viklund

Mysdress är perfekt för dom små ute nu :) Jag har huvtröja med dragkedja och tillhörande byxa till Melker nu för tiden då vi går ut, brukar ha strumpbyxor och body under... Men han blir ibland på tok för varm i det, det blir ju så avrmt då dom ligger nerbäddad i vagnen även i babyskyddet blir det ju så otroligt varmt för dom..

skriven

Kommentera inlägget här :