Värk?

Det enda positiva med att vara gräsänka är att jag sover sååå himla mkt bättre
när jag får sova själv och ostört. Speciellt nu. Så det har faktiskt varit riktigt
skönt att känna sig någolunda utvilad dom senaste veckorna. Men den här
senaste natten var inte trevlig alls.

Vaknade av en hujeda mig värk i ryggen. Fi fan! Men det konstiga är att det var
lixom bara en punkt på ena sidan ryggen lite högre upp, precis under revbenen,
som det verkligen strålade och molade värk ifrån. Visst kände jag som ett bälte
runt midjan och bak i svanken oxå men just den där punkten gjorde det så jävla
ont på. AJ! Försökte vända och vrida på mig så bra jag kunde ifall det var
bebisen som låg och tröck på nån nerv eller ngt. men det bara fortsatte och det
kändes riktigt jobbigt faktiskt, nästan så jag blev lite illamående och yr. Den
riktigt onda värken höll i sig ett tag innan det lugnade ner sig och jag kunde
somna om.

Lite senare vaknade jag av samma värk igen, från den där punkten och det höll
i sig ett tag innan det lugnade ner sig så jag kunde somna igen. (Båda ggr gick
jag upp på toa oxå innan det gick över.)
Det var ju som en värk med en topp
och en dal. Men kan man verkligen få värkar på bara en punkt på en sidan
sådär?? Usch jag hoppas verkligen inte det där räknas in i mina värkar, att det
kommer kännas så sen oxå för då kommer det bli jobbigt. Bältet runt midjan med
mensvärk och värk i svanken/ryggen som jag har känt ibland känns inte alls lika illa.

Nu efter jag vaknat och klivit upp känns det bara bättre och bättre i ryggen så
det kanske är ngt sätt jag ligger på? Men jag ligger ju likadant jämt...? Hm... Konstigt.

Kommentarer :

#1: Lisa Olsson

Fråga BM om det nästa gång du är där =)



åsså kan jag rekomendera att du tar en eda (ryggmärgsbedövning) huuur jäkla underbart som helst! jag kände inte av verkarna alls efter jagg fick den =) dock fungerade den bara i 2 timmar för mig men ändå, två hela timmar som jag kunde sova och inte känna av någonting :D

Kram!

skriven
#2: Linda

EDA är bäst,efter den så kände jag inte ens värkarna,kunde till och med vila lite,så EDA är verkligen att rekomendera när det blir dags och bad var underbart,låg bra länge i badet med hett hett vatten,ljuvligt..sen ta duschen mot magen under vattnet när du får en värk,det var jätte skönt det också,låg närmare 2,5 timmar i badet:)..väntar spänt på en uppdatering om att den lille har tittat ut!!..lycka till när det väl blir dags!

skriven
#3: Therese

Lisa: Mmm får göra det! Ja EDA ska jag absolut ha! :) Helst så fort det bara går... fast om den bara sitter i ett tag som på dig så vill man ju kanske inte ta för tidigt heller =/ det verkar vara så olika på alla, en del känner ingenting efter eda medan andra fortfarande känner av värkar litegranna. En del sitter den i länge på medan andra kortare tid...

Linda: Ja EDA ska jag bara ha! :) kommer inte klara mig utan det! Bad däremot tror jag inte jag kommer ta, gillar inte värme så mkt, jag blir så svag i kroppen av det, men man vet ju aldrig, får se hur jag känner då. :) Tack!

skriven
#4: Tofva. MajBebis

Spännande!!:D

skriven
#5: sara F

Håller med dom ovan här att eda är toppen! Fast för mig höll den i sig i bara 1 timme, sedan kom värkarna tillbaka (kanske för att jag bestämde mig i sista sekunden att jag skulle ta den, vad vet jag?). Men ändå, jag fick vila och samla ny kraft tills det var dags. Och det var verkligen guld värt för då kom Edvin ut på ett litet kick (15 min krystvärkar!!). Och jag kände efteråt att utan den där timmen med vila vete tusan om jag hade orkat lika bra som jag gjorde.

Åååå vilken upplevelse ni har framför er :D Det bästa man kan vara med om, om allt går som det ska - vilket det säkert gör! :)

skriven
#6: Anna-Maria

Då måste jag säga nått andra än föregående talare.. Kör utan bedövning, det går..:) jag har kört båda utan.. Men självklart ska man ta bedövning om det behövs.. Jag hann typ inte med bedövning.. Eller i försig jag duschade i 2 timmar och då gick jag från 2cm till 10.. Så dusch rekommenderar jag..:)

Lycka till..:)

skriven
#7: Madde

Jag har besluts ångest ang hur jag vill föda, är livrädd att det ska ta bort FÖR mycket eller blir FÖR hög av lustgas mm, jag vill vara närvarande och medveten om vad kroppen går igenom.



Fast vem vet, när man ligger där o vill dö kanske man tar allt:D

skriven
#8: Therese

Tofva: Ja fast jag tror inte det är på G än på ett tag, man lär väl gå över minst en vecka som dom flesta säkert... :)



Sara: jaha bara en timme? hm... jag som vill att den ska hålla i sig till bebisen är ute! Ja det känns så himla overkligt att jag ska ligga där och trycka ur en bebis snart! :D



Anna-Mia: haha nedu, det kommer jag aldrig klara. jag är en sån som inte gillar att ha ont. tror jag ska dö bara jag har magknip/är kass i magen. ;) Tack! :)



Madde: haha för mig får den gärna ta bort allt!! Jag känner mig själv, kommer känna mig så svag och hjälplös... =/ uscha gruvar mig fortfarande litegranna.

skriven

Kommentera inlägget här :