Det Okända

En av sakerna jag gruvar mig inför att flytta är att det ska spöka där. Det tar
alltid säkert upp mot 1 år innan jag känner mig bekväm med att sova på ett
nytt ställe. Det är ju tänkt att vi ska flytta till huset nästa år nåt tag, till våren?
och jag har redan börjat gruva mig för spöken. Jag har drömt mardrömmar
om det flera ggr. och i drömmen är jag så rädd att jag inte kan röra mig och
får inte ur ett pip från munnen fast jag bara vill skrika av rädsla. Det är skit-
äckligt!

Men jag försöker lugna mig själv med att farmor, som bor där nu, aldrig har
sagt ngt om att det spökar där. Tills igår. Hon hade vaknat halv två på natten
av att det knackade på sovrumsdörren. "Det är som det här okända (på tv'n),
det är väl nån av våra förfäder som kollar till oss." Ååhh! Inte okej! Varför skulle
hon säga så??? Varför? Varföööör? Fan nu kommer jag vara livrädd när vi ska
flytta in där ju. Jag är skiträdd för spöken och spökerier. Även att Mejja blev hur
orolig som helst första gången vi gick in i huset (nån månad sedan...) lät som
hon skulle börja på grina hela tiden och bara kollade runt oroligt. Barn (och djur) 
känner ju på sig sånt där vetni. Jag kommer aldrig våga låta Mejja sova i ett
eget rum om jag inte ens själv känner mig säker. Tänk om dom skrämmer
henne!


Snälla förfädrar följ med farmor till stugan sen... Okej?

Kommentarer :

#1: Emma Viklund

Usch så läskigt... Vi ska ju inte flytta, men jag tänker ofta på om vi ska flytta någonstans och att man inte vet om det spökar där, tänk att KÖPA ETT HUS och sen upptäcka massa obehagliga saker och sen är man liksom fast där :/ usch... Läskigt!

skriven
#2: Lisa- mamma till Isac <3

Googla Näsvikens energikälla! Hon va hos oss och renade. Hon är utbildad av Terry Evans, en av Sveriges bästa medium, som är med i det okända. Ni kan ju låta henne läsa av och rena innan ni flyttar in så kanske det känns bättre? :)

skriven
#3: Pappa

Inte märkte då jag nått under de 19 åren jag bodde i det huset. Knäpper och knakar gör det ju i alla hus, speciellt gammla hus.

skriven
#4: Therese

Emma: Ja precis! man kan ju inte ta vägen nånstans heller utan måste sova och vara där! usch! :S

Lisa: Jaha! Ja det kanske skulle vara ngt, men då är jag rädd för att hon ska typ öppna n¨ån port som det blev för en på ett ställe på det okända, haha! :S så det kommer ännu mer... men hur mkt kostar det?

Pappa: BRA! ja det tar ett bra tag innan jag vant mig vid knakningarna.

skriven
#5: Lisa- mamma till Isac <3

Hon tar oftast 700:- + ev resekostnader, men för oss blev det billigare för att hon inte behövde hålla på så länge :)

skriven
#6: Pappa

Då skulle du ha varit med när vi just hade köpt vårt hus. Det var vid Jul och jag låg i soffan och tittade på TV och Teddy låg på min mage och sov. Plötsligt vaknar han och stirrar mot dörren och följer nått med blicken genom rummet, när han tittar mot julgranen så fladdrar det till i glittret och sedan tittar han in i hörnet där dörren till vårt sovrum är. När jag skulle ta upp hålet för den dörren och börjar riva i väggen så hittar jag en gammal igensatt dörr.

skriven
#7: Therese

Lisa: okej, inte så dyrt ändå. :)

Pappa: ja den historien har jag ju hört 1000 ggr! hoppas inte den bodde där sen när jag bodde där...

skriven

Kommentera inlägget här :