Bak-vecka

Förra veckan gjorde jag en storbeställning på bakgrejer. Slutade nog runt 1000-lappen, haha! Men det är ju så mkt roligare att baka när man har riktiga saker. Så den här veckan ska det bakas. :D Bl.a. ska jag prova på macarones. Ska ta lite hjälp av Nathalie som redan gjort sånna, orkar inte med att det ska bli halvdant, som det brukar kunna bli när man (jag) provar ngt nytt.



Bakade lite små-kakor för några veckor sedan. Bl.a. Brysselkex, ni vet sånna kakor med rosa-sockrade kanter. Men sockret blev för lite rosa så det syns knappt. :( Jag blandade nog ut färgen för noga i sockret. Och kakor var inte alls lika enkelt att göra som jag trodde. Degen blev jätte smulig och ville bara falla sönder hela tiden. Även fast jag gjorde om det och tog mindre mjöl och mer smör. Vette tusan vad jag gjorde för fel. Men dom höll ju ihop till slut ändå så det var ju tur. ;)

Kommentera inlägget här :