Maskerad

Här kommer lite bilder från Maskeraden med Temat Saga och Fantasy. Det var jättekul och hur bra som helst med lag och tävlingar. :D Min ansiktsfärg var ett helvete att få till. Först blev den jättemörk och helt fel till kläderna. Så jag fick stå och dutta med en blöt svamp, låta torka, dutta, torka o.s.v. Färgen blev någorlunda lik på slutet men då väldigt fläckigt ist. Ett jäkla bestyr
 
Jag har ju fått dille på smurfarna och var Smurfan dagen till ära. ;)
 
Nathalie som Pippi och en av värdarna som Alice i underlandet.
 
Den andra värden som Hattmakaren från Alice i underlandet.
 
Underlandet.
 
Rödluvan, Lilla My, Pippi.
 
Tävling.
 
Therese som smurfan och Therese som smurfan. Haha! :D
 
Det roligaste var bara när Therese kom... och oxå var smurfan. Therese och Therese som smurfan och smurfan. Så klockrent, haha! :D
Taggar: Maskerad, sommar;

Kommentarer :

#1: My

Hej,

Är en tjej som ska vara utklädd till smurfan på en kommande maskerad och tycker din smurfhatt var kanon, och undrar vart du köpt den? :-)

Med vänlig hälsning

My

Svar: Hej! :)Jag letade som en tok efter en sån hatt men hittade ingen bra så min mamma fick sy en. :) vi köpte bara vitt filt-tyg och ritade upp en mall och sydde ihop. stoppade toppen med lite bomullsvadd så det skulle hålla sig stadig. :)
Therese

skriven
#2: Louise

Hejsan! Jag ska vara smurfan snart och undrar vart du fick tag i blå tröja och strumpbyxor? Jag har letat som en tok utan resultat :)

Svar: Hej!Den blåa tröjan hade jag sedan förut (köpt på gina för några år sedan) och strumpbyxorna hittade jag på H&M's barnavdelning typ stlk 170. :)
Therese

skriven
#3: Caroline

Hej! Åh vad fina ni är!!
Ska klä ut mig till Pippi å undrar om hon som är Pippi här har färgatsitt riktigahår rött? :-)

Svar: Tack! :) Näe det hade hon inte, det är sprayfärg som hon sprayat på sitt hår. Dock satt det kvar i botten efter en par tvättar om jag inte minns fel. :)
Therese

skriven
#4: Caroline

Tusen tack för ett bra svar! Då vet jag att jag oxå ska spraya, blev ju jättebra! ;-)

skriven
#5: Veronica

Hej! Jag ska vara pippi på en fest, och tyckte att denna dräkten var såå fin! Vart är den köpt?

Svar: Hej!Det är min syster som sytt ihop den själv av gamla kläder! :)
Therese

skriven

Kommentera inlägget här :