Midsommar

Åh vilken underbart perfekt Midsommar vi haft! Den bästa på många år vill jag säga. :D Det var nog det fina vädrets förtjänst till stor del. Ja vi hade för en gångs skull (!) sol hela dagen och varmt var det oxå. Hur mkt man än vill eller inte så spelar vädret roll när det är sommaraktiviteter och så är det bara. :) 
 
 
På dagen var vi nere i Sörfjärn, åt lunch, tårta och gjorde krans. Gick till firandet där jag och Mejja dansade runt stången, hon var väl måttligt intresserad ;) men lite kul var det allt med musik, en massa folk och att alla klappade händerna. Mamma sydde en Sverigeklänning som Mejja hade. Hon var så söt i den och fick många komplimanger runt stången. :)  
 
 
Sen var det dags för långbord, femkamp och festligheter för oss föräldrar och Mejja fick stanna kvar hos momma o moffan. Det gick hur bra som helst för henna att sova borta och vi hade jätte kul med vänner och en massa roligt folk. (var säkert 50 pers där på slutet!) Var längesedan jag skrattade så mkt! :D Det var verkligen en perfekt dag! (Ja nästan iaf. mitt hår kunde vart finare, det skulle föreställa lockar men liknade mest ett skatbo - ska till frissan till veckan - men vad gör det om 100 år när allting kommer kring?:D) Tack alla inblandade så mkt för ett toppenfirande!  
Taggar: Midsommar;

Kommentarer :

#1: Emma - Mamma till Viggo & Melker.

Men ååå så mysigt med midsommarstång och dans och så sööööt klänning lilltjejen hade, vilka midsommarfeelings :) Vi hade med en toppen dag på midsommarafton, det enda som saknades var nog midsommarstång...


Svar: Ja det vart en riktigt lyckad midsommar, precis som då man var liten! :D tack för sol säger jag bara! :) ni skulle gjort en egen liten! :)
Therese

skriven
#2: Simone

Haha, ja hon är då för söt lill Mejja! :) "Men. Vad är det för någon som ska bära mig nu då?" Haha!

Svar: Haha, hon tyckte nog det var skoj med många som ville prata med henne! :)
Therese

skriven
#3: Emma Josefine

MEN ÅÅÅÅH !! Jag ville också ha sol :( skönt att några av oss fick se lite ljus på midsommar ändå :D och så himla fina du och Mejja var !!! kram

Svar: Ja man var ju nästan lite chockad och trodde var för bra för att vara sant! ;) Tråkigt att ni fick trist väder! Tack så mkt! :) Kram!
Therese

skriven
#4: Erica L

Å så fin mejjsan var! å så fint midsommarfirande ni såg ut att var på! :-) Vi hade också en jättebra midsommar! B-)

Svar: Ja hon var så söt så! :) roligt, ni var i Mellanfjärn eller? :) super med sol iaf.!!
Therese

skriven
#5: Johanna Retrolover Alm

Heeej! Såg något om att du gillar rockabilly? Kolla in min blogg i såna fall, har en grym tävling där nu :)

Svar: Hej! det ska jag göra! :)
Therese

skriven
#6: Emma - Mamma till Viggo & Melker.

Ja, vi hade tänkt göra en egen liten, men så blev det aldrig av... Hade väl med tiden att göra. Typiskt :p

skriven

Kommentera inlägget här :