VAB...

Nu är jag riktigt less på dagisbakterier och skit! Mejja har haft lite hosta i över en månad nu och i helgen fick hon feber och blev riktigt hängig. Därmed blev hostan värre och fick en ny förkyldning. NÄR ska hon få bli frisk? Jag blir galen, hon hostar hela nätterna igenom, är ganska less på att vakna stup i kvarten för att trösta och ge napp. Var till hälsocentralen i måndags men allt såg så fint och bra ut så, lalala... det är "bara" en vanlig förkyldning och det går ju långdragen hosta nu. Ahh jag orkar inte.
 
Känner mig lite som en bov när jag är hemma och vabbar oxå. Det känns jätte konstigt, fel, att vara hemma från jobbet när man själv är frisk. Hon kan ju absolut inte vara på dagis så jag måste ju vara hemma med henne men jag känner mig så stressad på ngt vis.

Kommentarer :

#1: Sara

Det går magsjuka nu också...Så nu är det väl bara att förbereda sig på det å. Usch.

Svar: ah det får man väl lagom till jul då... ;(
Therese

skriven
#2: Michaela

Våran son var precis så likadan förra året, hosta och förkyld. Blev aldrig riktigt frisk! Så nu ett år efteråt fick han tillbaka hostan och då bannemig gick vi till en astmaläkare som sa direkt att det var förkylningsastma. Han fick astmamedicin och blev genast frisk!

Nåt du kan ha i åtanke tänkte jag :) Är så jobbigt för dom små när dom hostar och aldrig blir riktigt frisk!


Svar: hm.. det har jag aldrig hört talas om. Men läkaren vi var till frågade om hon haft problem med astma och lyssnade på bröstet så tkr han borde vetat det isf. men om hon fortfarande har hosta efter ledigheten vid jul och nyår får vi nog åka dit igen. Tack för svar! :)
Therese

skriven

Kommentera inlägget här :