Make Love, Not War!

Alltså OJ!
 
Har på det senaste fått feedback på min nya hobby. ;) (både positivt och negativt)
Jag trodde inte det kunde skapa så mkt irritation hos folk genom att vara en glad och positiv människa. Det är nästan så jag sitter här och blir lite chockad faktiskt. Men jag måste bara förklara att det inte alls är min mening. Tvärtom! Nu ska ni få höra; jag blir peppad, inspirerad, gladare av att läsa positiva quotes och har faktiskt börjat försöka göra något åt diverse saker jag inte trivs med tack vare det. Så jag trodde jag kunde sprida det vidare till andra så att fler kanske kunde känna samma pepp och inspiration men tydligen har det också motsatt effekt.
 
 
Det är verkligen inte min mening att irritera eller opeppa folk så jag tror jag får börja chilla lite med mina quotes innan jag skapar världskrig och blir hatad för livet. Hahaha! 
 
 
Vill också understryka att jag absolut inte är glad jämt, hela tiden och varenda dag. Det finns det flera styckna som kan skriva under på. ;) Men jag försöker att inte dela med mig av negativa saker i sociala medier för att jag inte vill sprida irritation eller lägga ner mer energi än vad jag gör på sånt.
 
 
- Peace Out.

Kommentarer :

#1: Kajsa

Oj, jag hoppas att det här inte beror på mitt inlägg tidigare idag. Jag menade ingen speciell (som dig) utan bara den allmänna "hysterin" som gäller nu och som jag inte riktigt förstår.

skriven
#2: Therese

Nej nej, har tänkt skriva ett "förklaringsinlägg" till detta ett tag nu då jag träffat andra personligen som gett kommentarer om det :) fast jag kände mig lite träffad av dig med haha! ;) så nu fick jag ändan ur.. :)

skriven
#3: Simone

Neje! Fortsätt peppa på bäst du vill och kan du!! :D Bara negativa tar det negativt!

Svar: Ja jag tänker fortsätta, kanske bara inte flera ggr varje dag! haha! ;)
Therese

skriven
#4: Alexandra

Jag tycker absolut att du ska fortsätta med ditt positiva!
Jag blir glad av det :) och man blir faktiskt positiv av att läsa och tänka alla grejer du delar! Skit i dom som måste va negativ hela tiden, det är mer störande att se alla som skriver om sitt pissiga liv och allt som ska va dåligt hela tiden!
Jag är på din sida ;)

Svar: Härligt att höra! :)
Therese

skriven
#5: Linda

Jag håller helt med Alex - är väldigt trött på alla som bara skriver negativa saker hela tiden (även om jag nu inte har instagram - men på FB etc.) Tycker samma sak gäller för när man t.ex checkar in/statusuppdaterar efter att ha gjort något roligt, tränat eller liknande - är ju först och främst för att sprida glädje och kanske peppa andra! Tänk om alla kunde vara så generösa som du och försöka dela med sig av glädje och pepp - vi går nog många av oss omkring och är lite väl tjatiga och griniga ibland...Så lite extra pepp kan nog alla behöva! :)
Kram till dig o stå på dig! ;)

Svar: Ja jag tkr med det behövs lite mer pepp och glädje här i livet! :)
Therese

skriven
#6: Patrik iden

Hej, vet inte riktigt vad detta handlar om, men jag kan ju bara säga att: Positivitet är modern till all lycka. Så bara fortsätt. Kram.
P.S
Ge Mejja en stor kraaaam från mig.

Svar: Precis! :)
Therese

skriven
#7: Erica Lundqvist

Usch va ledsen jag blev nu för din skull! Spelar ingen roll hur man gör å vrider å vänder så blir det inte som man tänkt sig! I ditt fall dela med dej av den positiva känslan du får av att läsa quotes! Men för min skull tycker jag att du ska fortsätta att dela med dej! För jag behöver tänka om å påminnas om allt fint livet har å erbjuda!:) (sen så tycker jag om att skämta om saker å ting ;) )
Å är de nån som tycker att det är jobbigt å läsa några rader med positiv inspiration så får dom väll blunda då! Stor kram på dej!!

Svar: Ja jag kan absolut ta ett skämt, jag försöker också se det roliga i saker och ting men när folk stör sig på att man är glad blir jag förvånad. :) Just precis! Man behöver påminnas om bra och fina saker man bara tar för givet hela tiden! :) Kram på dig också! :)
Therese

skriven

Kommentera inlägget här :