Stora tjejen!

♦ Här hemma har vi en stortjej som är utan blöja på dagarna och som sover middag allt mer sällan. Visst blir det i trosorna ibland men hon är jätteduktig på att säga till när hon måste gå på toa med tanke på att vi bara tränat ca en vecka.
 
 
♦ Vid 2-års kontrollen mätte hon hela 94 cm lång. 4 cm längre än mig när jag var lika gammal. Verkar bli en långstång som kommer växa om mamma det här. Fötterna kräver storlek 26 (!) så dom får ju ta och lugna ner sig lite nu tkr jag.
 
 
♦ Nya ord och längre och klarare meningar spottar hon ut hela tiden. Ibland är det som att hon har saker som vi sagt nedskrivet i hjärnan som hon läser upp sakta ord för ord. Ibland får man sig ett skratt också då det kommer helt oväntade saker ur munnen.
 
Hon leker med en häst på bordet som ramlar ner.
"-åh nej, hästen faller!"
ööh.. faller? hur ofta använder vi det ordet då? haha!
 
Hon provar en ny klänning och en hatt som hon hade förra sommaren.
"-Mejja sessa nu!"
 
Två mornar har jag vaknat och det första Mejja sagt när jag tittat på henne är
"-Äskar dig mamma!"
Aaaaww, hur gullig får man bli? Mitt hjärta smälter! :'D
 
 
Min fina Mejja! ♥

Kommentarer :

#1: Mia

Ååh så söt hon är :) och så otroligt lik dig!

skriven
#2: Simone

Naaw, gullunge! :D

skriven
#3: Lutten

Men lilla skruttan!! Så söt hon är!

skriven
#4: Patrik Idén

Gulligaste ungen i världen tycker jag!

Svar: Tycker jag med ;)
Therese

skriven

Kommentera inlägget här :