Renovering - Mejjas Flickrum

Här kommer bilder på renoveringen av Mejjas rum. Jag är väldigt nöjd med det och Mejja tycker om det jätte mycket och vill visa det för alla som kommer. :)
 
Före - Ingång
 
Efter - Ingång
Först kommer man in i ett stort (lek)rum.

Före - mot ingång (dörren till höger)
 
Efter - mot ingång (dörren till höger)
 
 
Den gamla dockvagnen som vi hittade på mormors vind. Bredvid garderoben har jag tänkt att det ska stå ett lågt skåp med luckor, målat i samma färg som den ljusblå legolådan. Där i bl.a. en cd-spelare så Mejja kan lyssna på sina barn-skivor.
 
Pip Studio Tapet ♥
 
Mamma och Pappa har tillverkat den fina lilla markisen till Mejjas Café/Kök. Ska även försöka hitta en fin vintage Café-Skylt att sätta upp ovanför.
 
Accent färgerna i det stora rummet är grönt och rosa.
 

Före - Efter (Sovrum)
 
Före - Efter (Sovrum)
Innanför det stora lekrummet ligger ett lite mindre rum där Mejja har sin säng, så det blir som ett sovrum.
 
Myshörna
 
Växa-sängen fyndade vi på Blocket i S-vall för 500:- (inklusive en ny oanvänd madrass från IKEA.) Den var helt obehandlad så det vara bara att måla. Lyx!
 
En stol som nattygsbord efter farmors pappa. Ängladocka köpt på Galtsröms marknad i somras. Accent färgerna i sovrummet är Ljusblått och rött.
 
 
Jag har alltid gillat grönt och rosa tillsammans och tänkt att jag ska inreda Mejjas rum med dom färgerna. Så när jag satt och googlade inrednings-inspiration så fastnade jag även för ljusblått och rött som färger tillsammans. Fick beslutsångest om vilket alternativ jag skulle välja... Men så kom jag på att jag kunde göra båda två eftersom det är två rum i ett. Kanon! :D
 

Kommentarer :

#1: Mia

Hon har så otroligt fint rum Mejja :) Förstår att hon är stolt!

skriven
#2: Mia

Hon har så otroligt fint rum Mejja :) Förstår att hon är stolt!

Svar: Tack! :)
Therese

skriven
#3: Denise

Fint! :D

Svar: Tack! :)
Therese

skriven
#4: Evelina

JÄKLAR va snyggt! Det är så man själv blir sugen att leka!

Svar: Tack! :) Haha jamen visst blir man! :) jag tkr om att vara där inne! :)
Therese

skriven
#5: Anna-Maria

Fasiken, vilket underbart rum.. Och vad fint ni har gjort..:)

Svar: Men Tack! :) ja det tog sin lilla tid...
Therese

skriven
#6: Fia

sååå fint!! :-) Mejja har väldigt bra smak B-)

Svar: Tack så mkt! :) haha visst har hon! ;)
Therese

skriven
#7: Simone

Himla tjusigt! :)

Svar: Tack! :)
Therese

skriven

Kommentera inlägget här :