In your face

Jah, semstern slut, sommarlovet slut. 3 dagar tillbaka på dagis och så smäller den till. Magsjukan. Underbart. Märkte att Mejja inte var som vanligt när vi åkte hem från Sörfjärn idag. Hon började låta krasslig så jag tänkte att det var nån förkyldning som hon åkt på och som började bryta ut, men så var det mycket värre. En stund efter vi kommit hem blev hon ledsen för ingenting helt plötsligt och så kom lunchen upp. Usch jag orkar inte med den där skiten nu. Stackars lillgumman. Dock var hon som vanligt, full av energi efter 1 timme så kan ju hoppas att det var en mild variant. Jag kommer ju avlida med den här kroppen om jag får det. Min mage som är körd ändå nu när jag är gravid. Senaste två gångerna hon fått med det hem så har vi ju åkt på det allihop. Huhuhä! Jag vill inte, jag vill inte, jag vill inte!
 
Pang bom så var hösten här... 

Kommentarer :

#1: Hanna - Träning och min vardag som trebarnsmamma

Usch så trist med magsjuka. Krya på sig!

Svar: Tack tack!
Therese

skriven
#2: Simone

Noooo! Usch vad jobbigt! Pepparpeppar (äta svartpeppar har jag hört är bra vid magsjuka btw, haha!) hoppas det går över fort!

Svar: Tror att det var en mild variant, det har inte kommit upp ngt mer iaf. håller tummarna för att det förbli så för oss alla.. :)
Therese

skriven
#3: Eleni

Fy sjutton! Nog för att jag har kräkfobi och tycker det är SÅ jobbigt ändå men nu när man har en liten spädis hemma är jag ännu mer livrädd för alla hemska "dagis baciller" då dom små knappt klarar av någonting. Usch, läste om två spädisar som dött av kikhosta bara nu nyligen. Vågar knappt ta ut minstingen. Hoppas Mejja kryar på sig snabbt och att ni slipper bli sjuka!

Svar: Nämen fy vad hemskt! :( ja det är väl det som är baksidan med dagis, alla jäkla baciller...
Therese

skriven
#4: Eleni

Fy sjutton! Nog för att jag har kräkfobi och tycker det är SÅ jobbigt ändå men nu när man har en liten spädis hemma är jag ännu mer livrädd för alla hemska "dagis baciller" då dom små knappt klarar av någonting. Usch, läste om två spädisar som dött av kikhosta bara nu nyligen. Vågar knappt ta ut minstingen. Hoppas Mejja kryar på sig snabbt och att ni slipper bli sjuka!

skriven

Kommentera inlägget här :