V.28

Känns som att magen växt mycket senaste veckan. Det börjar bli jobbigt att sitta nu då det trycker på överallt. Och den onda foglossningen fortsätter, speciellt på kvällen och natten. Jag kan knappt vända på mig när jag sover för det smärtar så och att kliva upp för att gå på toa eller för morgonen går ju knappt. Det känns ungefär som nån knäat mig i skrevet. Kan inte lyfta benen för högt heller, så att ta på sig byxor och strumpor är inte bara lite trixit med magen som tar i utan det gör även skit ont. Undrar hur det här kommer sluta jag...
 
 
Magen är lite lägre än med Mejja i samma vecka. Kan kanske bero på att moderkakan ligger längre ner den här gången oxå, förra graviditeten låg den ju allra högst upp i framvägg. Men jag finular ändå på om det är en pojke. Tycker nästan det lutar mer åt det nu faktiskt. (UL-bilden, livligare än Mejja och lägre mage) Ja jag undrar jag... ;) Tror nästan jag tror mer på en lillebror nu, även fast det känns lite konstigt att föreställa sig då jag som sagt alltid har trott på två flickor.
 
 
Började fylla i boken jag köpte häromdagen och på en sida följde det med ett måttband i papper så man skulle fylla i mått (och vikt + en bild) på magen varje månad. Ja inte nog med att man känner sig fet och tung, när jag skulle mäta så räckte måttbandet man fick med inte ens till runt magen. Kul... och då är jag bara i 6:e månaden. Alltså, jag kunde inte låta bli att skratta, det kändes så komiskt och hopplöst. Haha.

Kommentarer :

#1: Terese

Jag hade också foglossning och minns att jag kände som du, "vart ska detta sluta". Men min blev inte värre, snarare bättre efter vecka 32 då jag slutade att arbeta. Hoppas du får bli havandeskapsledig från v.32. Med ditt jobb så borde du få det.

Svar: Ja det tycker jag verkligen! Fick ju det förra gången så tycker jag borde få det nu med. Men ibland verkar det bero på vilken handläggare man får oxå, jag fick ju 100% förra gången och en kollega till mig fick bara 50% typ ½ år innan mig...
Therese

skriven
#2: Kajsa

Det är inte meningen att du ska mäta sf-måttet då (som BM gör)? Isf borde väl måttbandet räcka? Annars är det ett väldigt kort band :)

Svar: Näe, det står "mått runt magen:" och så är det en bild där ett band är snurrat runt midjan lixom. :)
Therese

skriven
#3: Nathalie

Ja jag ser en pojke framför mig när jag tänker på hur det ska vara att träffa bebisen första gången ;) Spännande!! Så nyfiken!!! :D

skriven
#4: yasmine mamma till dennis

fin mage
sprid gärna min minnesinsamlingslänk om du vill och kan du får du gärna bidra... tillsammans kan vi göra skillnad mot cancern och rädda fler liv- se mitt blogginlägg. kraam

skriven

Kommentera inlägget här :