Årsresumé 2014

 
Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Åt Sushi, Kollade på kosläpp, körde traktor och satte egen potatis, haha. Lantliv indeed. ;)
 
                    
 
 
Höll du några av dina nyårslöften? Kommer du ha några nya för nästa år?
Njäe det gjorde jag väl inte, skulle fortsätta vara obekväm och göra saker jag egentligen vill men inte orkar/törs för tillfället. Men hade ingen energi över till annat än graviditeten. Nästa år ska jag börja träna igen. 
 
Fick någon/några du känner barn i år?
Kajsa och Linus & Sara.
 
Dog någon som stod dig nära?
Nej! 

Vilka länder besökte du?
Var ju så nära att få till en London-weekend men saker kom ivägen och så. Så det blev bara Sverige i år med... Hoppas verkligen på att komma iväg på en weekend nästa år. Känns som jag behöver se ngt nytt nu!
 
Är det något du saknar år 2014 som du vill ha år 2015?
Ja nån resa som sagt, mer flyt i vardagen och mer träning!
 
Vad var din största framgång?
Kom in på höstens fotoutbildning på Forsa Högskola men eftersom jag inte skulle kunnat gått klart ens en termin då bebisen skulle komma i November tackade jag nej. Känns som rätt val då foto är ganska fysiskt krävande så jag hade inte kunnat gått in med 100% engagemang ändå. Får söka efter föräldraledigheten igen och hoppas på att jag kommer in igen då.

Största misstaget?
Tänkte/trodde att jag skulle försöka hålla mig i form under graviditeten och fortsätta träna och äta bra. HAHA! Nånstans där i sommarens värmebölja och foglossningen försvann orken och motivationen. Och kroppen wants vad kroppen wants, därav kallat cravings. En massa onyttigt- och sötsug.
 
Har du varit sjuk eller skadat dig? 
Dryg förkylning, ögoninflammation, öroninflammation och ond foglossning. Vi var förkylda hela hösten och vintern känns det som så nu hoppas verkligen på ett friskare år 2015. Därför oxå en av anledningarna till att jag vill börja träna igen. För att jag ska må bättre fysiskt (och psykiskt) och få mer energi och ork, det drar ju ner humöret och tålamodet oxå att vara sjuk och trött hela tiden.
 
Bästa köpet?
Ett nytt kök? ;)
 
                  

Vad spenderade du mest pengar på?
Huset - renovering! Renoverade köket, toaletten och hallen.
 
Gjorde någonting dig riktigt glad?
Ett nytt litet liv i magen! En GALET bra sommar med min älskade familj och nära och kära. En underbar och go' lillasyster som kom till världen!
 
                 
 
   
Vad önskar du att du gjort mer?
Åkt på loppisar. Blev ju några besök men hade tänkt många fler.
 
Vad önskar du att du gjort mindre?
Varit negativ. Har varit så less på mitt humör större delen av året, jag vill bli lika positiv och glad som jag var förra året!  
 
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Första månaderna riktigt deprimerad och nere. Senvåren och sommaren var helt underbar, sen gick det neråt igen efter det, med sjukdom och låg energi och en massa otur. Inget kanon-år trots att det är året då vår andra dotter föddes, känns tråkigt att känna så om det året.

Favoritprogram på TV?
Allt för Sverige 

Största musikaliska upptäckten?
Upptäckte inte direkt nån ny musik, men dom här tre låtarna blev jag helt tagen av! :'D Såå fina låtar och versioner och duktiga människor. Gåshud och snyft! Om ni inte sett dom så kolla, eller rättare sagt lyssna, på dom!! Dom berör verkligen. 
 
    
 
 
Något du önskade dig och fick?
Ett nytt kök (äntligen!), en större dusch, en kanon-sommar och världens bästa Majken!
 
Något du önskade dig och inte fick?
Nä, har inte önskat mig så mkt.
 
Årets bästa film?
Hm.. fimer har det varit lite knapert med i år. Men hittade två nya serier som jag verkligen fastnade i. Orange is the new black och witches of east end. Den sistnämnda såg jag skulle läggas ner. Why? Gah så irriterande då den var så bra och slutade så spännande med cliffhanger på säsong 2. :( Buhu!
 
         
 
 
Bästa boken du läste i år?
Livet utan dig 
 
Vilken kändis var du mest sugen på?
Channing Tatum, som vanligt! The Celeb-crush of my life ;) 
 
Vad gjorde du på din födelsedag?
Bjöd på fika hemma i köket då det var en av dom få dagarna med lite sämre väder under kanon-sommaren.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Mer flyt. Kändes som det mesta bara gick fel. Var det inte missfall, krånglade bilen med problem efter problem, var det inte skrivaren som inte funkade så var det p-böter, var det inte krångel med nya kameran och datorn var det drygaste förkylningen ever kryddat med ögoninflammation. Ja grej efter grej och om man löste det så uppstod ett nytt. suck. 
 
Hur skulle du beskriva din stil i år?
Bekvämt och praktiskt.
 
Vad fick dig att må bra?
Tid med nära och kära, en lång varm ledig sommar, vila.
 
                  
 
 
Vem saknade du?
Vännerna kanske. Skulle vilja ses oftare än vad vi gör!
 
Tycker du att 2014 har varit ett bra år?
Sådär. Vardagarna har jag inte gillat. Men dom "stora" sakerna i livet har varit toppen! 

Vilka saker har varit tråkigast det här året?
Att jag fick missfall i Januari. Men om jag inte fått det så hade det ju inte varit Majken som kommit till oss. ♥

Vilka låtar kommer påminna dig om det här året?
Amanda Jenssen - When we dig for gold in the usa
Ed Sheeran - I see fire
John Legend - All of me
Sia - Chandelier
Sheppard - Geronimo
 
Blir så himla glad och lycklig när jag hör Geronimo då jag sett en par så fina videor med frierier till den låten. Där tjejen blir så överraskad och glad. Underbart! :'D
 
 
 
 
Den bästa nya personen du träffade?
Majken såklart!
 
                  

Vilket datum kommer du alltid minnas?
2:a December då Majken föddes.
 
Mest stolt över?
Att jag burit och fött vår andra perfekta dotter. ♥ 
 
Högsta önskan just nu?
Att vi ska få vara friska!
 

Kommentera inlägget här :