Livets iskalla vindar

Det var meningen att Mejja skulle bli storasyster i sensommar/höst men inte nu längre då jag fick missfall. IGEN. Hade nämligen ett missfall innan jag blev gravid med Mejja också (skulle fått barn i Januari istället för April om jag inte fått det) men det är inget jag grämer mig över nu, för om jag inte hade fått det då hade det inte varit Mejja vi fått och jag kan inte tänka mig ett liv utan henne! ♥♥♥
 
 
Men jag trodde lixom det räckte med att få uppleva det en gång. Missfall är så sjukt grymt och elakt. Inte nog med att man går runt och tror att man ska få ett barn i drygt en månad (för min del) och så bara "Näe, skoja bara!" Hellre då att det inte blir nåt från första början. Sen är det inte speciellt trevligt att uppleva det fysiskt heller. Dagar/veckor med blödningar som man går och är orolig över och hoppas att det inte är ngt farligt, man kan ju blöda. Menssmärtor som liknar värkarna i början av en förlossning och stark foglossning. Blod som forsar och hela skiten som kommer ut med foster, slemhinna/gulsäck, stora blodklumpar... Äh fy fan alltså. Och så det där lilla hoppet (det sista som överger en) som viskar till en "det är nog inget allvarligt", "många har blödit och fått sina bebisar" fast man VET att det redan är kört.
 
 
Åh det skulle varit en sån perfekt tid nu. Jag var så redo för nästa. Lagomt efter sommaren (tyckte det var lite opraktiskt att ha en liten bebis under sommaren då dom inte ska vara i solen) då den hade varit rätt så stor till nästa sommar, bra tid att fylla år på, bra åldersskillnad mellan Mejja och syskonet och så hade jag kunnat sökt havandeskapspenning och tagit ut semester så jag kunnat varit hemma hela sommaren och bara haft några månader kvar att jobba fram till dess. Känner att den pausen hade varit välbehövlig då jag som jag skrivit förut känner mig så klar där jag är. (Är så less vissa dagar!) Så just nu undrar jag bara varför? Varför var det inte vår tur nu då det skulle passat så bra? Jag är så jäkla besviken, ledsen, uppgiven och arg nu. Vet inte riktigt vad jag ska ta mig till.
 
Det är bara att bryta ihop och komma igen.
 
 
 
 Sarah Dawn Finer - Till Dig

Kommentarer :

#1: Simone

<3 ❤️

skriven
#2: Alexandra

Meeen Gud så ledsen jag blir för din skull 😥
En stor kram ❤️❤️❤️

skriven
#3: Erica

Nämen vännen! Vad ledsen jag blir för din skull av att läsa dethär! Du vet att det är bara å ringa när som hellst om du vill prata eller ses! 💜💜💜 Styrkekramar i massor!!

skriven
#4: Denise

:/ Massor av styrkekramar! <3

skriven
#5: Thilda

Fy så orättvist! Kram till er!!

skriven
#6: Mia

Nej fy vad det smärtar att läsa det du skriver! Så ledsen för din/er skull 😔 Jag hoppas du vågar ta nya tag igen när blödningen har gått över. Du har bevisat en gång tidigare att din kropp klarar det så visa dom jävlarna (Gud och dom där som man kan bli så arg på ibland) att du inte tänker låta dina drömmar tas ifrån dig!
Och din stress över arbetssituationen tycker jag också är så synd. Det är aldrig för sent att sätta upp nya mål att sträva efter. Du har så mycket potential så när du väl vet åt vilket håll du ska gå så kommer du ta dig fram, det är jag övertygad om. Du är fortfarande ung Therese! Du kan bli vad du vill!

Kram!

skriven
#7: Kajsa

Kram!! ❤️

skriven
#8: Sara

Nä men fy, nu blir jag blöt i ögat. Jag fick nån konstig känsla när du skrev det andra inlägget igår och hade faktiskt just det här i en tanke. Stor kram till hela fina familjen <3 2014 kanske började dåligt för er, men nu kan det bara bli bättre.

skriven
#9: Nathalie

<3

skriven
#10: Mia

Stor kram till dig <3<3

skriven
#11: Fia

Ledsen för er skull! Det måste vara hemskt att gå igenom. Styrkekramar och <3

skriven
#12: Stina

Nämen fy :'(! Blir verkligen ledsen för er skull...måste verkligen vara jätte jobbigt å behöva gå igenom :(. Men som nån mer skrev, året kanske inte börja bra men nu kan det bara bli bättre! Massa massa styrkekramar!

skriven
#13: Carro

Åh nej :( fy vad orättvist livet kan vara!!
Hoppas de tar sig fort när du slutat blöda och att de lilla livet tänker stanna!! <3 Styrke kramar!!

skriven

Kommentera inlägget här :