Ovetskap

Anledningen till att jag berättade om missfallet var dels för att jag bara ville få ut det och försöka lätta mig själv lite men också för att det är få som vet hur vanligt det är med missfall (även jag innan jag fick det). Det är jätte vanligt med missfall men ingen berättar om det. Min barnmorska sa att 70% av alla graviditeter blir missfall, dock vet dom flesta inte om att dom varit gravida utan tror att det är försenad mens. Så den statistiken stämmer ju in ganska bra på mig nu då jag ligger på ca 66% - hoppas den sänks snart. När jag har berättat och pratat om när jag fått det har jag fått veta fler som haft det och det känns faktiskt skönt på ngt vis, att man inte är ensam. Och när nåt sånt här händer då uppskattar man allt man har ännu mer, kan lova att Mejja får extra mkt kärlek nu! ♥ :)
 
 
Tack för alla styrkekramar!

Kommentarer :

#1: Anna

Hej Therese!
Är inne och läser din blogg då och då. Beklagar verkligen att ni behövt gå igenom samma resa igen. Missfall är precis som du skriver grymt men otroligt vanligt. Du och jag har gjort precis samma resa. Jag fick ett missfall precis innan jag blev gravid med min dotter som nu är i Mejjas ålder. I höstas bestämde vi oss för att försöka få syskon och den första graviditeten slutade också den i missfall. Är nu åter gravid men missfallen har gjort att det är väldigt svårt att njuta av att faktiskt vara gravid. Jag hoppas ni orkar fortsätta försöka för trots att det är förjävligt att få missfall så är det ju så fantastiskt när det faktiskt går bra. Måbga kramar till dig och tack för att du delar med dig av din historia. //Anna

Svar: Hej! Kul att du läser! :) Usch det är inge kul att höra fler som varit med om samma, men man får lite mer hopp också. Vi ska absolut inte ge upp, jag hoppas vi kommer få ett barn till, det var tidpunkten som var så bra just nu. Tack för din kommentar och kram på dig! :)
Therese

skriven

Kommentera inlägget här :