Sommar med råge

Värme och sol ville vi ha, och sol och värme fick vi! Och det med råge. Jäklar vad hett det var i tisdags och onsdags. Är väldigt glad att vi bor så nära havet och har familjer som det bara tar en liten promenad från. Har spenderat hela veckan på stranden och skulle inte tänka mig nåt annat när det är så här varmt. Pju! Började med mitt älskade Sörfjärn' ♥ och nu har vi bott i Moningssand två dagar. Underbart i detta kanonväder.
 
Tog upp nät på morgonkvisten som innehöll massor av små abborrar och en sik. Den sistnämnda grillades till middag.
 
 
Största delen av tiden har spenderats på stranden och i vattnet för att svalka bort hettan. Även vattentemperaturen var varm, runt 20 grader alla dar. Så härligt! Det hoppades från bryggan, fiskades med håv, simmades med badleksaker, plaskades med armar och ben och hoppades i vågor. Vi grillade som sagt siken och kött till middag och satt uppe till småtimmarna och pratade. Livet på en pinne!
 
♥ Stora vågor rullade in på stranden idag (resterande dagar har det varit helt stilla) som vi hoppade och "surfade" på. :) Mejja har en t-shirt där det står  Work  Date  Surf  på och den passar henne så bra. Hon pratar ofta om att hon vill surfa och det hoppas jag att hon och jag kan åka och prova på nångång när hon blir större. Hold that thought honey! ;)
 
 
Trots att det varit så himla härligt att ha bott på semesterstället så ska det bli så otroligt skönt att sova i sitt eget hem och sin egna säng inatt. Jag är så slut i både kropp och knopp.
 

Kommentarer :

#1: Nathalie

Hahaha Mejjas min med fisken :P

Svar: haha ja! XD
Therese

skriven
#2: Simone

Haha! Bilden när Mejja håller fisken XD

Svar: haha ja vet X)
Therese

skriven

Kommentera inlägget här :