Summer-Preggo

Jag är glad över att jag är/har varit ledig så länge i sommar! Att vara gravid och jobba i den här hettan vet jag inte om jag klarat. Är ganska glad att jag inte är höggravid eller har en liten bebis oxå (måste vara så jobbigt för dom små). Har spenderat många dagar på stranden den senaste tiden, där det är nån grad svalare och finns svalkande vatten (eller ja de vette tusan om det är, så varmt i vattnet nu oxå) att doppa sig i. Ändå tar värmen på det här preggot. Häromdagen fick jag ngt "meltdown", visste allvarligt talat inte själv om jag grinade eller skrattade och jag kunde inte sluta. Det var så varmt och jag var stressad och Andreas sa till mig att lugna ner mig. Haha. 
 
Idag tog vi en paus från solen och stranden. Åkte ner till fjärn en sväng där jag landade i hammocken och tog en eftermiddagslur. Så skönt och behövligt! Känner mig mkt piggare. :) Pregnant lady needs her rest.
Kulan v.23
 
Magen jäser för fullt... Tycker den växt ganska mkt den senaste veckan och lillbebis bökar runt för fullt mest hela tiden. Pissblåsan är populär, vilket inte är så behagligt. Det syns utanpå nu oxå när den sparkar. :) Förutom att jag är trött och matt mår jag fortfarande bara bra men ibland när jag går mkt/länge får jag ont i en nerv/punkt i ena skinkan. Har känt av den länge, redan innan jag blev gravid tror jag, men det har blivit starkare nu på senaste och jag går nästan och haltar som en gammal kärring. Mejja har börjat blivit mer intresserad av magen och bebis nu oxå och vill känna, men hon har inte så långt tålamod att vänta på en riktig spark. Hon berättar för alla att hon ska bli storasyster. ♥

Kommentarer :

#1: Simone

Jag tror jag förstår hur du menar med en nerv/punkt i ena skinkan (haha ^^), den kan vara ischias-nerven som kommit i kläm, eller så kallad "falsk ischias" , kan komma av överbelastning eller felbelastning av ryggen, fel skor
gamla fot- eller knäskador etc. (Google it ^^). Fick så förut jag också på jobbet, och många kollegor sa att de hade/har liknade och att det förmodligen var det. Väldigt oskönt att ba "Aj?! Jag kan inte stödja på benet??" Heh..

skriven
#2: Therese

Men hjälp! Vad gjorde du? Gick det över? 😁

skriven
#3: Simone

Ja, det gick över :) (men faktiskt kan det hugga till någongång ibland :s) Om det är "riktig" ischias så tror jag man bör gå till en kiropraktor (det är någon disk i ryggen som ligger i kläm med den nerven?) faaaast det har inte jag gjort, haha ^^ (Jag kanske ska kolla upp det..heh. Men förmodligen är det "falsk" för överansträngning, elller använt rygg fel).

Svar: vad svårt att veta om det är riktigt eller falsk...får väl kolla upp det då :S lät ju inte så kul med problemen man kunde få om man gick med det för länge... ååh vad jobbigt!
Therese

skriven
#4: Simone

(Vid "falsk" så tror jag det är vila,vila,vila som gäller som första "behandling")

skriven
#5: Sara

Tycker också din mage har gjort en växtspurt de senaste veckorna. "Poff!" sa det så hade du en riktig, rund och fin bebismage :) Längtar lite jag med tills jag inte bara ser ut som någon som gillar fredagsmys alla dagar i veckan ;)

Svar: Det säger nog poff för dig snart oxå ;) men jag tycker det då syns att du har en gravidmage, jag ser ju bara tjock ut i början av mina graviditeter.
Therese

skriven

Kommentera inlägget här :