Grillsommar

Har precis tittat på Tinas matprogram för säsongen där hon grillade och jag skulle kunna döda för en köttbit just nu. Gaah. Funderar på vad jag tämligen kan ha i köket som skulle kunna stilla mina smaklökar. Tror inte ens jag har en sketen rökt skinkbit hemma. Frustrerande! Man ska inte titta på mat-/bakprogram hungrig.
 
Men är det nåt jag ska göra i sommar så är det att grilla. Tror jag satsar på Fredde i Solsidan. Hoho! Men det är ju sååå fruktansvärt gott! Bara en enkel liten hamburgare blir ju tusen gånger godare på en grill. Gjorde egen marinad när vi grillade för ett par helger sedan och satan i gatan vad god rostbiffen (ekologisk från närmsta bonde, det ni! ;) blev!
 
 
Här är receptet (2-4 port. kött):
 
- 0,5 dl olivolja
- 0,5 dl äkta soja
- 1 tsk grillkrydda
- 0,5 tsk salt
- lite peppar
- 2 pressade klyftor vitlök
man kunde oxå ta i chilipeppar och/eller honung.
 
 
 
Förresten på tal om tv, vilket skönt avslut på Grey's säsongen! För en gångs skull fick man sitta och fnissa istället för att snyfta. :)

Kommentarer :

#1: Mia

Låter nästan som gravidcravings det dära! ;)

Svar: Grillat kött? Är inte alla sugen på det? Isf. skulle jag vara gravid varje sommar! :D
Therese

skriven
#2: Denise Idén-Höglund

Kollade också på det! Skulle kunna göra vad som helst för allt hon lagade. MMmmmmmmm så gott det såg ut:D

Svar: Jag med!! :D
Therese

skriven

Kommentera inlägget här :