14 dagar kvar...

...och gissa vem som dragit på sig ett förkylningsvirus igen. Tror jag får dåndimpen snart alltså. Dock har jag det "under kontroll" (peppar peppar!) då jag proppar i mig hackad vitlök och kryddar théet med honung och ingefära. Så himla irriterande att man inte får ta Kan Jang när man är gravid, min första räddning vid förkylningskänsla, dock verkar dom här huskurerna funka lika bra oxå. För jag hoppas verkligen att det stannar där det är nu så jag inte blir sådär dålig som jag brukar bli 1-2 veckor. Känns inte så kul att gå igenom en förlossning med en förkylning på köpet. Så om ni har några fler huskurer mot förkylning tar jag gärna emot dom!
 
 
Titt ut där bakom magen :) ♥
 
Nu är det inte långt kvar, och det har känts nu i veckan som varit, då jag känt som mensvärk och lite förvärkar. Vi längtar såklart efter att se vem som är där inne, men jag är inte riktigt redo än, iaf inte med det praktiska. Måste fixa spjälsängen och måla skötbordet, och jag skulle väldigt gärna vilja få hallen klar innan så man slipper komma hem till renoveringsstök efter BB. Då vill jag bara ha lugn. Så jag känner mig fortfarande lite stressad.
 
Rackaren i magen fortsätter att leva om för fulla muggar iaf. Den ligger ju med huvudet neråt men byter sida att ligga på ibland och sparkar och trycker och har sig, det är så obehagligt. Barnmorskan bara skrattade sist jag var där då det var ett himla liv på den när hon skulle lyssna på hjärtljuden. Och så snurrade den på sig så en stund gick det knappt att få kontakt med ljuden. Men det är väldigt bra med en aktiv bebis, speciellt såhär på slutet för då vet man att den mår bra! ♥ :)

Kommentera inlägget här :