Astrid Lindgren-Godingar

Jag är ganska inställd på julen nu, ja man blir ju det när man köper julklappar, luciakläder, planerar in julmarknader, julpynt och letar julkortsidéer. Vilket jag redan gjort och är så gott som klar med redan då jag inte vill stressa i sånt sen med en ny liten familjemedlem. :) 
 
Så har jag med detta oxå fått upp bilder i mitt huvud från ngt barnprogram sedan jag var liten. Visste inte alls vad det var eller vilka som var med då det enda jag mindes från det var att det var jul, några barn vaknar upp till att det snöar och går ut och kastar snö i luften och tappar nåt klädesplagg i snön och att dom letade efter ngt på vinden, haha! Och ju mer jag försökte minnas desto mer försvann. Men jag chansade på att det var Astrid Lindgren och den sista kortfilmen jag hittade med henne var det - Jackpot! Och så sprang jag över några andra mysiga kortfilmer från henne oxå, en del som jag helt glömt bort till och med. Tummen upp! 
 
 
 
Nånting levande åt Lame-Kal Det var den här jag letade. 
 
 
Allra käraste syster Min absoluta favorit när jag var liten! :)
 
 
Gull Pian Den här hade jag helt glömt bort, men gillade den när jag var liten.
 
 
Godnatt, herr luffare! Den här hade jag oxå glömt helt. Utspelar sig oxå på julen! ♥
 
 
Ingen rövare finns i skogen Den här tyckte jag var lite läskig som barn, men oxå mysig. 
 
 
 
Hoppa högst Den här hade jag oxå helt glömt bort tills för nåt år sedan då Mejja fick den på film tillsammans med Emil i Lönneberga. 
Taggar: astrid lindgren, barndom, barnfilmer, kortfilmer;

Kommentarer :

#1: Maria

Men åh så bra med dina filmtips. Jag har endast läst några av de där.

Svar: kul, gillar dom allaihopa mer eller mindre! :)
Therese

skriven

Kommentera inlägget här :