Bullen i ugnen

Jag och Mejja bakade lussekatter häromdagen. Blev så sugen så jag kunde inte hålla mig längre. Och lika bra att passa på medan bullen fortfarande är i ugnen. ;) Man vet ju aldrig vad som kommer hinnas med sen och inte.
 
Några snöflingor singlade ner från himlen baket till ära. Hoho! Meeen dom försvann ju lika fort som dom kom då det var plusgrader. Nu vill jag verkligen ha snö! Är så less på dom gråa och mörka dagarna nu, inte konstigt att man blir sjuk stup i kvarten med det här blaskvädret.
 
Mejjas plåt. :)
 
Dom blev så saftiga och smaskiga. Mmm! Önskar jag hade en köksmaskin, då skulle det bakas sånthär lite oftare. Är ju så jobbigt att "knåda" degen med en gammal trög elvips. Men vet inte vad man ska satsa på för nån, vill även kunna baka matbröd med dom, men har hört att alla (t.ex. dom snygga kitchen aid-maskinerna?) inte klarar av så stora degar. Ingen som har ngt tips på en maskin som klarar av matbrödsdegar?

Kommentarer :

#1: Kajsa

En gammal klassisk Assistent måste väl funka? Sån har mamma alltid använt när hon bakat. Satt själv och tänkte på precis samma sak idag :)

Svar: ja fast är inte dom svindyr? Vill inte lägga ut hur mkt som helst heller. =/ :)
Therese

skriven
#2: Denise

vi har en superbra, Bosch universal plus. Så jäkla smidigt att baka allt möjligt med den :)

Svar: Ska kika in den då! :) Tack för tips!
Therese

skriven
#3: Eleni

Jag har bakat matbröd i min kitchen aid och det gick bra :) Det finns olika styrka på dom men den allra värsta är så klar super dyr. Bosch har jag hört ska vara jätte bra och skulle jag inte redan haft en kitchenaid så skulle jag nog köpt en sån :)

Svar: Jasså, jag blir så förvirrad, det verkar som vissa tycker det går i vissa maskiner och vissa inte alls. Men det kanske beror på styrkan då eller på hur erfaren man är :)
Therese

skriven

Kommentera inlägget här :