Allt som fattas är snön!

Alltså nu, NU börjar jag få till en riktig julatsmosfär här hemma! Försöker tillfredsställa alla sinnen så nu går inredningen i rött och vitt, granen glimrar, utebelysningen lyser upp i mörkret, julmusiken skrålar, hyacinter och hembakta pepparkakor i fönstrena doftar juuul (skulle även vilja ha in glögg-lukten?), skinnfällen/filten värmer, så nu är det bara snön som fattas för den sista stämningen! Sen är jag nöjd. ;) 
 
Måste även baka lussekatter, bygga pepparkakshus och köpa dom sista klapparna innan jul. Och julkortet tror jag möjligtvis att vi fick till ikväll, blev inte idén som jag tänkte eftersom det inte finns nån snö men det får en OK-stämpel trots allt. Tack för julkorten som dimpt ner i lådan redan! :D
 
Förra årets pepparkakshus :)
 
 
Märks att vi börjar närma oss julen nu då tv-serierna avslutas en efter en. Känns alltid så tråkigt då man följt nånting och i höst har det varit många program i min smak, så det kommer kännas lite tomt att inte ha något på tv-schemat nu. Ett av favoriterna; Bachelor, hade final den här veckan och åååh vad glad jag är att dom blev ett par och är så kära! :D Gillade båda personerna, killen som är från Bollnäs och jag tycker han gjorde "rätt" val. Jag är en sån sucker for love och älskar sånna här program! :) Blir så glad av att se på. Men bästa programmet i juletider har ju faktiskt precis börjat, Jul med Ernst och så har jag bunkrat upp med ett gäng julfilmer som jag alltid vill se för stämningens skull så det känns mysigt det oxå. :)
 

Kommentarer :

#1: Mia (mamma till Hannes och Klara)

hihi jag känner igen mig såå mycket i det du skriver. Den fantastiska julstämningen och känslan av att Bachelor är slut. Jag trodde in i det sista att han skulle välja Alex efter mycket vacklande, men jag blev glatt överraskad över att jag hade fel! :)

Svar: Ja jag trodde det med ett tag, men hade ändå lite på känn att han skulle tänka till lite :)
Therese

skriven

Kommentera inlägget här :