Lilla M ♥

Lilla lilla Majken, som bara växer. Så go' och gla'! Hon har börjat flina så himla mycket nu, har nog aldrig sett en sån glad unge. Man bara spricker ju av lycka när hon tittar på en och ler det största leendet med hela ansiktet man bara kan. :D Gurgel-pratet börjar oxå komma igång. Och hon pussas lika som Mejja gjorde, lixom plutar med öppen mun när man pussar henne. ♥
 
 
Dock eskalerar magknipet bara verkar det som. Första veckorna var hon så lugn och nöjd. Sov mest hela tiden så man fick väcka henne i princip varje gång hon skulle äta. Lite knip smög sig på. Sen blev hon sjuk och fortfarande lika lugn (lite besvärad av näsan såklart). Så fick jag öroninflammation och fick äta pencillin som kunde påverka hennes tarmflora i värsta fall, men ingen skillnad märktes på henne. Sen en par dagar efter jag slutat med dosen började hon få mer knip som bara verkar bli värre och värre nu. Har börjat med Semper-droppar och det verkar väl inte bättre än att vi får köra med Minifom oxå. Lika som med Mejja. Hade hoppats på att vi skulle slippa krångla med det den här gången då hon var nöjd så länge. 
 
Försöker även få henne att ta nappen. Ibland tar hon den en stund och ibland går det inte alls. Nuk latex verkar gå bäst för tillfället. MAM silicon har hon oxå tagit lite, men verkar som hon tycker den är för hård. Så nu undrar jag varför MAM latex har slutat säljas?? Det var den enda av hur många olika sorter som helst som Mejja tog. Ingen verkar veta varför dom inte säljs längre...?

Kommentarer :

#1: Kajsa

Jag tycker jag sett latexnappar på typ ICA Maxi. Har du kollat nätet? Kanske finns att beställa?

Svar: Jag har bara sett dom större om jag ens sett nån i latex. Har frågat på babyproffsen och apoteken men dom vet inte varför dom inte säljer dom längre... får beställa från utomlands verkar det som.
Therese

skriven
#2: Tina

Det är inte dessa nappar du menar? :)

http://www.mambaby.com/se/om-produkterna/nappar/mam-latex-napp/

Svar: Jo precis men drar mig från att beställa från uländska sidor...men får väl testa det ändå. :)
Therese

skriven
#3: Tina

Det där med magen kan vara svårt. Det kan vara så mycket det beror på och efter en antibiotikakur är ju magen lite känslig såklart. Vi provade ALLT när vår lille hade magknip. Semper, Minifom, babymassage etc etc. Men...vår räddning blev pysventilen. Man sätter den i rumpan och lirkar lite försiktigt och om de har gaser så åker de ut genom hålet i ventilen. Vi visste inte att vår bebis var gasig, men testade denna som en sista utväg. Efter det har han aldrig haft problem med magen. Använde den i några veckor ett par gånger om dagen och han var jättenöjd. De är rätt dyra, men vi använde dem faktiskt flera gånger efter att ha tvättat den noga och spritat av den varje gång. Kanske värt ett försök? Tips från en apotekare ;)

Svar: Tack för tips! :) Har aldrig hört om dessa. Majken har ju väldigt mkt gaser, pruppar mest hela dagarna så hon får ju ut det mesta, men det kanske är lite kvar oxå som klämmer.
Therese

skriven
#4: Tina

Glömde länka så att du vet vilken jag menar. Det blev många inlägg här idag :)

http://www.apotea.se/windi-pysventil

skriven
#5: Terese mattson

Jag beställde mam latex strl.1 från England. Det var den enda napp Julia tog. Storlek 2 finns i butik, men den känns lite väl stor de första månaderna. Gav ju en påse med olika nappar till Nathalie, där fAnns en man latex stil 1. Kanske har hon kvar den (om den är "färsk"?). Kan ju vara värt att prova innan beställning. Jag la ju ut en förmögenhet på nappar innan hon "tog den". Nu är esska latex favoriten, den är ju snarlik mam.
Så fi hon är, väldigt likt storasyster! :)

Svar: Det gjorde vi oxå med Mejja, vet inte hur många olika sorter vi provade och det var ju den hon tog oxå. Hm, vet inte ens om jag sett stlk 2 i butik nu faktiskt... men den blir ju för stor nu iaf. och esska finns väl inte i sån liten stlk som mam 1 heller...? får nog prova beställa från den där sidan...
Therese

skriven
#6: Nathalie

Åh Lillgumman!! Sååå söt! :) måste komma och hälsa på nån dag. 😍😍 Verkligen en mix av dig, Andreas och Mejja! :D

Svar: ja, ibland är hon verkligen en kopia av Mejja och jag tycker hon börjar bli mer och mer lik mig oxå, i början var det nästan bara andreas. :)
Therese

skriven

Kommentera inlägget här :