vår på riktigt

Dom här bilderna togs egentligen för två veckor sedan och det är inte mycket snö kvar på gården nu. Mycket hinner hända på så kort tid. SÅ himla skönt är det! Man ska väl inte lite på April-månad men hoppas hoppas att det är sista snön vi ser för den här säsongen nu!
 
 
I helgen var vi in till Birsta och köpte presenter till blivande 5-åringen på lördag, meeen jag glömde köpa marsipan/sockerpasta till tårtan så måste väl in igen nåt i veckan. Har en bra idé till årets tårta och jag hoppas den blir lika bra som i mitt huvud. :)
 
Idag har jag påbörjat "sälja iväg". Ska lämna in på säcken (Second hand butik här i Gnarp) i veckan och så ska jag försöka få iväg lite på tradera oxå då det är begränsat på vad man får lämna in här. Mest barnkläder. Har nu äntligen rensat ur gömmorna och det tog emot kan jag säga!! Usch vad sorgligt det känns på ngt vis, dels att aldrig få använda så små plagg igen men oxå som att sälja iväg minnen. Men samtidigt kan jag inte ha hur mycket som helst bara liggande heller. Sparade lite favoriter iaf. Medan jag sorterade och märkte, sov minstingen middag och andra halvan av familjen var ute donade. Tog bl.a. fram Café-gruppen till uteplatsen där vi sen satt och njöt i solen medan barna lekte runt på gården. ♥
 

Kommentarer :

#1: Pappa

Va har ni haft sol idag? Här har det varit grått och dimmigt hela dan.

Svar: Ja vi hade kanonväder hela dagen! Se här: https://www.facebook.com/tv4vadret/posts/1718304635120699
Therese

skriven
#2: Patrik Iden

Hej, Har Mejja någon önskelista?

Svar: Hej!Njao, eller det är typ det som är kvar på juklappslistan sm hon inte fick. Hon har haft lite svårt att komma på saker den här gången faktiskt. Hon vet inte riktigt vad hon vill ha tror jag :)

Men det här står kvar sen i julas iaf.
- Mjukiskatt med stora ögon (lika som Majken fick av er i julklapp)
- Doktorbil (Doc McStuffins)
- Bamsepussel
- Barbiedocka m.tillbehör, kanske nån bil, cykel, surfbräda eller så.
- Böcker (pettson tältar, findus flyttar hemifrån, Bamse trollskogen t.ex.)
- Leksaksflygplan
- Filmer astrid lindgren (ex. Maddicken, barna bullerbyn) Disney (peter pan, djungelboken ex)
- Frostslott
- Sängkläder spiderman
- Fiskehov
Therese

skriven

Kommentera inlägget här :