Ursinniga Moder

Fyyy vilken pärs till vecka det varit alltså! Vi har varit hemma hela veckan pga magsjukebassiluskor och andra bakterier. Jag har varit så trött, less och inte haft ork till nånting. Humöret har verkligen varit nere på botten och det har det även varit hos flickorna. Hela veckan har det matvägrats, gnällts, gnölats, tjivats, grinats och skrikits (och inte bara på dagarna, även sent på kvällarna har det vaknats av det ena och det andra, är det inte nattskräck är det mardrömmar eller växtvärk!) Och jag har skällt, skällt och skällt - fy fan alltså vad less jag är på att höra min egen röst och dåligt samvete för det oxå, ingen ork alls till att vara en bra mamma... Jag älskar mina två små men för länge instängda i huset tillsammans kan det bli lite jobbigt. Kan inte gå ut nå ofta heller för då måste jag lyfta och bära minstingen som inte förstår att hon inte kan pulsa i djupsnön, och det mår inte min rygg så bra av = mitt tålamod ännu sämre! När sen helgens planer (/paus) blev inställda för oss vuxna och min kära sambo tyckte det passade bra med en låååååååång skotertur på söndan istället, var det sista droppen i vulkanen för mig! Om ni tycker er ha känt av skakningar i marken idag så var det bara jag som skälvde! 
 
 
Jag skulle vilja checka in på Yasuragi Hasseludden en vecka och återhämta mig. Få ro och ny energi - en välbehövlig paus! Nu har jag iaf spottat ur mig lite lava så förhoppningsvis kan min grund lugna ner sig lite för en ny (bättre) vecka! 
 
 
P.S. Det önskar jag mig när jag fyller 30, ett övernattningspaket på Yasuragi...

Kommentarer :

#1: Kajsa

PRECIS som min vecka. När åker vi? Jag är på. :)

Svar: skönt att man inte är ensam ändå! ;) Om vi ändå kunde!! drömmen! :D
Therese

skriven
#2: Nathalie

Åh jag känner lika! Även fast jag bara har ett barn. Men hon gnäller så det räcker för 5!(!!) Blir tokig och får också så dåligt samvete då man skriker och skäller. 😔

Svar: haha ja man undrar ju hur föräldrarna i "familjen annorlunda" funkar och orkar! dom måste ju bara vara utomjordingar!! :O det är tur det vägs upp av massa bra och roliga saker! :)
Therese

skriven

Kommentera inlägget här :