Lära om sig

Om ungefär en månad ska jag göra högskoleprovet för första gången... den 9:e April för att vara exakt. Det datumet för fem år sedan befann jag mig på förlossningen... Vilket betyder att det alltså går av stapeln på Mejjas självaste födelsedag! Så jäkla typiskt, just i år då jag tänkte ta mig i kragen och göra det. Känns skit tråkigt och sorgligt att jag inte kan vara med på hennes födelsedag. Speciellt då det känns som att jag kommer sitta där som ett frågetecken och inte fatta ett jota av vad jag håller på med och få så dåligt resultat att jag lika gärna kunnat skippat det. Och den känslan beror främst på matten. Alltså jag kommer inte ihåg ett skvatt och det känns verkligen som ett nederlag då jag var riktigt bra på matte i skolan och det var ett av mina favorit-ämnen. Hade lätt för det och läste MatteC utan några större problem.
 
Är det nån som har nåt tips på hur man snabbt lär om sig allt det här med x och y? Har kollat på ett gammalt matteprov där man oxå får se facit och så men skulle vilja repetera grunderna lixom... Så nån som vet nåt bra sätt/ställe där man hittar sånt? 
 
 
 
Känner bara att varför gjorde jag inte det här direkt efter studenten då det ändå var ganska färskt (om man jämför med nu)?

Kommentarer :

#1: Maria

åh jag ska jobba som provvakt på högskoleprovet i Hudiksvall då. Ska du söka studier? :) Provet är bara giltigt i fem år så det är jättebra att du gör det nu om du känner dig sugen att plugga framöver. Men jag håller med, det skulle säkert gått bättre direkt efter gymnasiet när framförallt matten var färsk. Lycka till!
Maria, (Hannes å Klaras mamma)

Svar: Jasså kan man göra det i Hudik oxå!? det visste jag inte, jag har bokat på MIUN. Ja jag har väl tänkt att jag ska söka nåt till hösten (bl.a. grafisk design på miun som jag sökt förut men inte kom in på). Jaha, men det hade det ju inte spelat nån roll om jag gjorde det direkt efter gymnasiet då det hade varit ogiltigt ändå... Tack! :)
Therese

skriven
#2: Maria

...alltså för MIG. Jag menar att det skulle ha gått bättre för MIG då direkt efter gymnasiet.

Du kommer säkert fixa det. Och bara det att du har gjort det ger dig fördelen att du tillhör två urvalsgrupper om du söker högskola :)

Svar: Det är säkert så för alla, att det går bättre direkt efter studier. :) Det låter bra, bara att hålla tummarna att det går hyfsat iaf.! :)
Therese

skriven
#3: angelicasvarld.blogg.se

Jag gjorde högskoleprovet när jag var 26...dvs 8-9 år efter gymnasiet...gick helt ok! Finns flera sidor på nätet med "tränings prov" som du kan göra...googla!!

Kommer gå toppen!

Svar: Ja jag har kollat in förra årets prov :) får hoppas det går hyffsat iaf. :)
Therese

skriven

Kommentera inlägget här :