Klövsjö/Vemdalen

Vi har haft det jätte härligt i helgen! :)
Spec. lördan då det var strålande sol och blå himmel! :D
Bott hur fint som helst i en sprillans ny lägenhet där...

Fredagen åkte vi i Klövsjö-backarna... Det var mulet men det gjorde
ingenting fram till att det började snö-regna på eftermiddan. Man såg
ingenting och man blev dyngsur så vi gav upp för dagen då. Gick en sväng
på afterski'n som var ganska slö. Roligast var att dom hade gamla sittliftar
som soffor/bänkar. :)

Gjorde pizza och sen ut i backarna igen för kvällsåkning då det slutat
regna. Och jag säger då det, kvällsåkning är det bästa! :) Mysigt och roligt!

På Lördan åkte vi till Vemdalen i strålande sol! :)
Dock skulle sällskapet mitt åka tillbaka efter ett åk! Suck! Bara för att det var
för mkt folk och för hårt i backen åt snowboardåkarna. Om man åker till fjällen
så får man väl räkna med lite köer till liftarna, det går fortare än vad man tror
och det ser ut... Så jag blev lite less och på dåligt humör när det bara var jag
som ville stanna! Det är ju 1000 ggr roligare backar i vemdalen än i klövsjö.
Spec. efter att ha åkt sönder backarna hela dagen och kvällen innan, såg jag
fram emot lite nya (eller kärt återseende!) backar! :) ...men icke!


Strålande solig dag i Vemdalen! :) Härligt! Love it!!

Knäppte inte alls mkt bilder, dom enda bilderna jag fick på backarna var
i det endaste åket vi åkte i Vemdalen... Kameran är så jävla kass så man
vill nästan inte använda den.. :/

Gjorde ju två praktvurpor oxå, haha! Ena gången krockade jag med Pär
och skidorna stannade kvar hos han och jag gled ner halva backen, haha! X)
Andra gången var jag lite för modig, åkte lite för fort in i ett hopp och
flög som bara den så jag tappade kontrollen och skidorna bara flög åt
håll och kanter... haha! Men den som inte vågar lär sig inget heller ;)
Dock tog jag det lugnt med hoppningen efter det... ;) iaf. i riktiga hopp...
Lördag eftermiddag var jag helt slut i benen, orkade knappt trycka i
skidorna i svängarna och dom bara flaxade åt alla håll... Helt slut!

Al'a Bröderna Fluff:
 
Roligt man kan ha med en sittpuff! XD HAHA!

Kommentarer :

#1: hemlig

Backarna i vemdalen är ju inga bra alls om man jämför med backarna i klövsjö.

skriven
#2: Therese

jodu hemlig, det tkr jag! klövsjö är ju ungefär som hassela! mkt roligare och finare i vemdalen! :)

skriven
#3: stina

Det var saltlakrits ;), gottans!

skriven
#4: ingmar stenmark

Men herre gud hur kan du tycka vemdalen är fint? antar du aldrig varit på andra ställen än där?

skriven
#5: Therese

ingmar stenmark: ja det är då ett paradis om man jämför med klövsjö iaf.! Mohahaha! vad menas med andra ställen?? åre?? alperna?? nej där har jag aldrig varit...

skriven

Kommentera inlägget här :