Sommarevenemang

En sak som jag längtat efter att få göra med Mejja sedan hon var liten bebis (om inte ännu längre!) är att gå på Cirkus! Var sugen redan förra året men visste inte om hon var stor nog/hade ro att sitta stilla så länge (det vet jag fortfarande inte) så tänkte vänta till i år. Men nu upptäcker jag att dom redan varit i närmsta städer. Åhh!! Vad less jag blir på mig själv, att jag jämt ska vara sen med att kolla upp saker. Har ju sett cirkusskyltar påväg in till jobbet men trott att det var senare i sommar... Ska vi behöva vänta ett år till nu då? Om jag ens kan åka då, beror på om bebisen tillåter. Fy vad jag kommer gräma mig över det här! Nån som vet om det brukar komma nån mer cirkus senare under sommaren häromkring?
 
Annars tar jag gärna emot andra tips på evenemang/aktiviteter (framförallt för barn) som man kan gå på nu under sommaren (helst häromkring - Sundsvall - Hudik - området). :) Det jag hittills "planerat" in att vi ska göra är
 
- Godisregn på Mid Sweden Nat's  (haha!)
- Trolska skogen
- Galtströmsdagarna
- Furuvik
 
Nån som vet när Galtströmsdagarna är i år? Så man inte missar det oxå...
 
 

Kommentarer :

#1: Sara

Galtströmsdagarna var vi på i slutet av sommaren förra året i alla fall (dom brukar annonsera i nordanstigarn). Gilla Galtström på facebook så blir du uppdaterad. Dom uppdaterar ganska ofta faktiskt. Igår var det premiär för det lilla tåget som nu kommer köra varje onsdagskväll tror jag det var :)

Svar: Det var 13-14 juli förra året, så hoppas det är runt den tiden i år med. :) Ni ska väl dit ni oxå va? :)
Therese

skriven
#2: Maria

Mulle Meck ska vi testa nån regnig dag. Buspalatset är lite jobbigt när alla stora (vilda) barn har sommarlov. Himlabadet. Järvzoo. Findus har ett eget "land" också på väg mot Gävle.
Alltid bra med tips för att sysselsätta barnen :)

Svar: Tack för tips, ska kika in Mulle och Findus! :)
Therese

skriven
#3: Denise

Åå ja Järvzoo tipsar jag med om. Så mysigt att går runt och få se alla fina djuren :)

Svar: Ja det tkr jag med är mysigt, dom har ju nästan inga djur på furuvik längre...
Therese

skriven
#4: Terese

Jag tror att de har cirkus skola på norra berget fram till sista juni! Inte helt säker, men kolla. Elvira tror jag de heter! ☺

Svar: Ja det var Mejja på med sin farmor häromdagen, tänkte kanske åka dit vi med om det inte dyker upp nån annan cirkus. det höll på till sista juli t.o.m. tror jag! :)
Therese

skriven
#5: Pappa

Det brukar ju komma en liten Cirkus till Gnarp och Bergsjö varje sommar. Dom brukar ju sätta upp massor med affischer runt om i byn.

Svar: Åh hoppas! hjälp mig hålla utkik då!
Therese

skriven

Kommentera inlägget här :