Yasuragi Hasseludden

Nu har jag kommit hem! :) Från två underbart sköna dagar! Alltså det har varit
sååå himla skönt! Det var som en helt annan värld där, och över förväntningarna.
Så himla fint ställe! Jag rekomenderar verkligen folk att åka dit, det är sååå värt
det! Lovar! :)

När vi kom dit checkade vi in, fick våra japanska rockar + tofflor som vi bytte om
till. (Och använde under hela tiden, t.o.m. på middagen!) Fick en lektion om hur
det japanska badet funkar, fick även prova på det. Man satt på en pall och fyllde
en hink/bytta med vatten och hällde över sig lixom. Sen tvättade man sig med
en tävttlapp och sen skölja igen.
:) Badade även i Värmekällor (40 grader) både
inne och ute! När man satt inne blev det så varmt om huvet så det kändes som
man satt i en bastu, vilket jag inte gillar så min favorit var utebadet. Då var det
varmt men ändå friskande åt huvet! Jätte skönt! Man bara njöt och slappnade
av hela tiden.



Tecknen på rockarna betyder lycka och glädje.
Åt fruktbuffé och drack Thé. Korgen ni ser på bilden hade man som en väska
typ, man lade sina grejjer i den och gick runt med den som en väska! :) haha!



På kvällskvisten vankades det middag i Restaurang Tepanyaki. Man satt runt
ett liknande stekbord där kocken tillagade maten! Man fick alltså se vad och
hur han gjorde. Jätte kul! Det var verkligen en upplevelse. Och helt plötsligt
släcks ljuset och han häller sprit (?) över stekbordet och stora eldlågor
flammar upp och det blir jätte varmt åt ansiktet! Coolt! Och maten ska vi inte
ens prata om, FY FAN VAD GOTT! Alltså det var helt underbart, det går inte att
beskriva med ord hur gott det var. Det godaste jag ätit i hela mitt liv (matväg).



Först fick vi en jätte god sallad med jätte god dressing. Till förrätt tog jag ett
kycklingspett med svamp och en jätte god sås! Det var så perfekt! Kycklingen
smälte praktiskt taget i munnen! Ljuvligt! Sen fick vi en soppa innan varmrätten
med bl.a. sjögräs i, faktiskt jätte god! Sen blev det Lamm för min del (och nästan
för alla andra oxå)
SVIN GOTT! Först tänkte jag NEJ när jag såg att han inte
stekte dom välstekt, men det ska man tydligen inte göra för då smakar det får,
vilket inte är gott. Så dom var lite röda i mitten bitarna, men det var jätte gott!!!!!
Mkt fick man oxå, ca 150-160 g. Och till efterrätt fick vi nån Ädelost-sorbet på nån
citron-bla-bla-bla...(?)
JÄTTE GOTT! Det smakade inte ost för fem öre, utan syrligt
och såå gott! Alltså jag är helt såld på den där maten! Inga bestick fick man
heller, utan pinnar. (eller man fick om man bedde om det...)
Jag blev lite tveksam i början om jag skulle kunna fixa att äta med sånna men det
visade sig att jag var en naturbegåvning på att äta med sånna, det gick hur bra
som helst! HAHA! Jag kanske var kines eller Japan i mitt förra liv!? :) Haha! Hur
enkelt som helst. Jag höll dom inte som man ska, men det funkade med mitt sätt!
Så jag köpte sånna i Giftshopen så nu ska jag äta med sånna hemma! :)



Och idag fick jag min efterlängtade HelKropps Massage! Det var riktigt skönt!
Överallt utom en grej han gjorde på benen, först gjorde han stora mjuka
rörelser, det var jätte skönt, sen gjorde han små och hårda. Alltså; AJ! Jag vet
inte om det är jag som är ömtålig eller om det ska kännas så!? Men satan vad
ont det gjorde. Det bara bränndes och sticktes innuti benen, det kändes typ som
jag hade fullt med blåmärken på hela benen och han tröck på dom allt vad han
hade. Men allt annat var jätte skönt, spec. på rygg och nacke, det behövde jag
verkligen! :) Efteråt kände jag mig jätte rörlig och lätt i kroppen lixom.
Avslappnad!
Kändes som en ny kropp, men nu är jag lite spänd igen efter den
långa bilfärden hem.

Kommentarer :

#1: Nathalie

"Det godaste jag ätit i hela mitt liv (matväg)" Har du ätit något annat som är godare, som inte är i "matväg" då? hahaha :D

Men åhh! vad avundsjuk jag blir! :P

skriven
#2: Simone

Åå, gud vad härligt! Känner igen rockarna, pappa har också sån (dock tror jag hans kommer från japan^^) Jag är avis! Skulle desperat behöva några avslappnande dagar.

;)

skriven
#3: Therese

Nathalie: Ja men kanske typ efterrätter eller godis eller nåt sånt :)

Simone: Aa du får ta pappa din och åka dit ;P

skriven
#4: Anna

Kött ska aldrig var avälstekt om det inte är kyckling eller fläsk! ;) Då förstör man köttet! Tror att Marcus Lindblom jobbar där förresten. Tyckte att jag läste om det nånstans på facebook. Vilket sammanträffande va?! :) Låter som att ni har haft det jättemysigt! En smula avis!

skriven
#5: Kajsa

Nä, jag är inte nå avis. Tycker det är myyyycket roligare att sitta hemma på en hård köksstol (för att jag inte ska slappa av och somna av uttråkning) och skriva hemtenta nr2 för den här veckan. ;o)

skriven
#6: Therese

Anna: Haha okej, ja kyckling är ju ett måste att den ska vara välstekt, men det förklarar väl saken med att jag bara äter fläsk-kött nästan :) haha! JAHA? :O som servitör då eller? ja jag såg inte till honom nånstans iaf.! :) hehe... det var verkligen huuur fint och lyxigt som helst! :)

Kajsa: Haha ;P uscha jag skulle inte vilja byta för fem öre... :)

skriven
#7: Sara Forsberg

Hej babe! Faaan vad nice det såg ut!! =) Min nya blog by the way, http://saywhatagain.blogg.se



Puss hej!

skriven
#8: lisa

Hejsan! Vilken fin blogg du har! Hasseludden är nice! :D



Förresten - om du vill få gratis presentkort tycker jag du ska klicka på den här länken http://www.gratismode.se/?c=1245 . Det funkar verkligen!



Ha en bra dag!

Kram Kram

skriven
#9: Therese

Sara: Jaha har du skaffat en ny, då måste jag ju följa den :) Kul!

Lisa: Tack :) ja verkligen! :)

skriven

Kommentera inlägget här :