Nya fototillbehör...

Igår provade jag mitt stativ (fick i julklapp) för första gången :) Jätte bra att
ha när man ska ta en bild där man inte får röra kameran det minsta (när man
ska ha lång slutartid)
t.ex. i dåligt ljus. (jätte bra att det var en kulled på det
oxå så man kan vrida kameran hur man vill!)
:)

Testade att ta några självporträtt med fjärrutlösaren, jag oxå fick i julklapp.
Trodde jag hade gjort en tabbe och glömt att man måste ha en mottagare på
kameran men det behövdes icke, var bara att trycka på dosan! :) bra! :)



Sen fick jag även med en blixt till kameran när jag köpte den som jag aldrig
provat förut, så den provade jag oxå :) Låt mig förklara; när jag är osäker på
hur jag ska använda och göra med saker tar det en tid innan jag får för mig
att testa dom för jag blir så jävla förbannad och frustrerad om det inte funkar.
Haha! :) Egentligen tkr jag inte om blixt (om man inte har riktiga studioblixtar)
för det blir sånt fult ljus när det kommer rätt på. Men det jag inte visste med
denna var att man även kunde vrida själva blixten uppåt i flera hack = ljuset
studsar mot tak/väggar och det blir ett finare, mjukare ljus :) Skit bra! :)

Jag kom även på att jag skulle knäppa mot den fina tapeten, som jag älskar,
i sovrummet och då blev det att jag hade kameran precis under rislampan
som hänger i taket och blixten hamnade precis i hålet under lampan fast
en bit upp, så typ i lampan och det funkade typ som en softbox, haha! Hur
smart och finurligt som helst! Jag är bra smart ibland! ;)

ÅÅÅhhh vad jag skulle vilja ha en studio med massa ljus och blixtar och
experimentera med! :)

Några bilder från igår... :)


Dom här med håret tkr jag blev coola :) Fast jag kan inte bestämma mig om
jag gillar den bäst i färg eller svart/vit!? Efter allt slängande med håret fick
jag även lite ont i huvet :( som fortfarande sitter i lite! Blä!




Två som skulle passa som en header här på bloggen. :) (+ mitt namn och
texten)
men jag är vill ändå inte byta... :S :)

Och det var inte det lättaste att fastna i fokusläget. Jag hade en golvfläkt jag
ställde in det på och så ställde jag mig där den stått men ja, det blev inte helt
100 ändå. Svårt att stå både framför och bakom kameran samtidigt... :P

(klicka på bilderna för att se dom större...)

Kommentarer :

#1: Nathalie

Jag tror jag gillade den första bilden i svartvit bäst! Fast jag kan inte riktigt bestämma mig! haha :) båda var fin!

Och jaa, på headerbilderna, den första tycker jag du ska ha :) Du kan ju liksom "nässla in" dom små bilderna du har nu ändå :)

skriven
#2: Sara

Åå! Kulkulkul!! Jag gillade den i färg bäst =)

Ja! Irriterande om man tar självutlösaren också, man kan ju bara inte få in skärpan! X)

skriven
#3: Simone

Oj! Haha, det var jag som skrev! Sitter hos Linus & Sara och pillar på datorn X)

skriven
#4: Therese

Nathalie: nja jag gillar den andra mer isf. :P fast då ska jag inte ha några andra bilder, blir så plåttrigt då...

Simone: ja, jag provade med automatisk skärpa oxå men då var den helt fel ute, haha! :)

skriven
#5: Kajsa

Snygga bilder (som vanligt) Jag gillade den med håret i färg bäst. Blev mer liv i den på nåt sätt.



Och av de andra gillade jag helt klart tvåan bäst... Den när du kollar in i kameran du har i handen. På den första är det mer som att du visar upp kameran och på en andra är det "du och kameran" på nåt sätt. Haha, ja du förstår kanske =)

skriven
#6: Therese

Kajsa: Tack! :) ja jag tror jag gillar den med färg bäst nu jag oxå! :)



haha ja precis, det är sant! :)

skriven
#7: Linda

Fina bilder :)

Det är finast i färg tycker jag :) alltså den bilden på dig med färg (Y)



Måste va super roligt att knäppa kort med såna bra grejor =D

skriven
#8: Simone

Alltså jag måste kommentera igen X) Hår-bilden var jättehäftig/fin! =D

skriven
#9: Therese

Linda: Tack tack! :)

ja fast det är väl amatörgrejjer det där egentligen, haha, jag skulle vilja ha riktiga grejjer... :P

Simone: Haha, Tack! :D

skriven
#10: Nathalie

Ja, jag tycker också att hårbilden var häftig! :) Men jag skulle vilja se med en annan bakgrund :D Fast jag vet inte vad.. Men jag tänker på en solnedgång (eller soluppgång) när jag ser den bilden :P När den är i färg iaf :)

skriven
#11: Therese

Nathalie: Ja jag skulle vilja ha helvit bakgrund och så motljus på den, det skulle nog bli bättre men det är ju så svårt när man bara har ett vanligt rum med inga tillbehör att använda, haha! :) haha solnedång? X)

skriven

Kommentera inlägget här :