Ultraljud

I onsdags var vi ju på Ultraljud, och gud vad häftigt det var att se! :D
Man såg ju allt så himla bra, jag trodde det skulle se ut typ som på bilderna
man får. Lite suddigt och man ser inte riktigt vad som är vad men man
såg ju verkligen allt! Jag ville inte att tiden skulle ta slut, jag ville bara se
mera! Kändes som man låg där bara nån min.

Allt såg bra ut! Moderkakan låg i framvägg och satt ända längst upp i livmodern.
Och det var en bebis. ;p Skönt, haha jobbigt att få tvillingar första gången
man får barn. Inte för att jag trodde vi skulle få det men man vet ju aldrig. :)

Ja bilderna blev inte så himla bra tkr jag men tänkte bjuda på nån iaf. :)

Den ville mest stå på huvet. :)

Och det sötaste var det första vi såg när hon hävde dit den där grejen på
magen. Då såg man bebisen helt uppifrån, två ögon och en liten näsa som
stack ut! Sen tittade den "uppåt" rakt in i grejen på magen och lyfte upp båda
armarna. ♥ :)

Men den rörde sig inte så mkt, jag kände den inte en enda gång. Den låg
mest och ålade runt och vände sig upp och ner. Flyttade armarna uppåt och
neråt. Fast det hade jag inte trott heller. Den verkar ganska lugn av sig! Rör
sig inte så mkt, lite på morron och lite på kvällen... Det är bara nån gång jag
känt den på dagen och då är det bara nån enstaka buff. Fast det blir ju mer
och mer röresler. Så den kanske kommer igång lite mer senare.

Blev framflyttad 4 dagar och fick ett tidigare bf-datum. 6:e April är det nu.
(Hade 10:e (enligt internet)/11:e (enligt bm) förut.) Så nu är jag helt plötsligt
i v.20 redan. :) Dock är jag osäker på vilken dag jag går in i ny vecka nu.
Trodde att det bara var att flytta fram från den förra 4 dagar då (alltså tors),
men när jag räknade på internet så var jag 19+1 i onsdags? Så ja jag blev
lite förvirrad.


(klicka för större bild!)


Köpte en "mina första året bok" för nån vecka sedan. Den var så fin så jag
kunde inte låta bli. Roligt innehåll oxå med roliga saker att skriva. Så nu är
första sidan ifylld. :)

NEJ, vi tog INTE reda på könet!

Kommentarer :

#1: Simone

Naaaw! Guu va kul! =) Och vilken söt bok! Underbart =)

skriven
#2: Lisa Olsson

bilderna blev ju jätte bra! å vad gulligt att h*n stod på huvudet :D

kan säga att snart far den runt, sparkar mer än vad den är lugn :P

Bf 6 april, nästan exakt 1 år efter Elias, han är född 8 april :D



Kram

skriven
#3: Lisa

Åh va kul :) visst är det underbart att få se det lilla livet? Var har du köpt boken? Har letat en men bara hittat tråkiga :(

skriven
#4: Therese

Lisa O: Ja det är många som fyller år i april tkr jag, så får se om vi lyckas pricka in ngt av dom datumen. Min kusin fyller oxå år den 8:e. :)

Lisa: Köpte boken på ICA Maxi i Birsta :)

skriven
#5: stina

Myys

Nu längtar jag efter BM besöket så man får lyssna på hjärtat hihi, ska bli kul å jämföra med Elvins, han låg ALLTID på 140 och när man läser på såna där "FLicka eller pojke" grejer på internet stod det ju nå om att är det över 140 var det en flicka å under 140 en pojke hehe så ska som sagt bli kul å höra vad denna bebbe har för hjärtfrekvens :)

skriven
#6: stina

Men då skiljer det på pricken 2v mellan oss :), å jag går in i ny vecka på torsdagar enligt internet..

skriven

Kommentera inlägget här :