V.28

89 dagar kvar... oj oj oj vad lite det lät. Sist jag kollade var det 125.





Nu väger bebisen nästan 875 gram och är drygt 36 cm lång från topp till tå.
Nu når livmodern din bröstkorg, vilket kan göra dig andfådd. Om du känner
rytmiska fosterrörelser nu, kan det mycket väl vara hicka – vilket är vanligt
denna vecka och under resten av graviditeten. Anfallen av hicka brukar inte
vara så länge och går över av sig själva.


Det känns att livmodern har växt och når högt upp nu. Bara jag sitter ner
så kan det kännas som jag inte får nån luft. Ibland känns det som ett
tryck på bröstkorgen så man nästan inte får ngt syre. Vilket är konstigt
med mina utstående revben, (haha ja dom sticker ut som höftben nästan,
förstår nu varför. Jag är gjord för att bära barn, haha!
;p), så jag tkr den
skulle få lite mer plats därför...

Har undrat många ggr hur det känns när bebisen hickar. Vet inte om jag har
kännt det, men ibland har jag undrat om den inte har gjort det ändå. Då det
inte har kännts så starkt som sparkar utan mer en regelbunden tickande/
pickande känsla på samma ställe...? Fast har jag kännt i flera veckor...



Annars mår jag fortfarande bara bra. Förutom att jag börjar bli sådär jäkla trött.
Vissa dagar måste jag sova middag, som i början av graviditeten. Lite ont/trött i
ryggen efter jag jobbat har jag oxå. Och fy farao vad jobbigt det är att bocka sig
ner för att ta upp ngt från golvet. Magen är i vägen mer än någonsin och det gör
nästan ont ibland. Känns som man trycker ihop bebisen.

Vad har hänt mer då dom senaste veckorna? Jo alla cravings har lagt sig, jag
har just nu inget jag "bara måste ha". Fast apelsinjuice är fortfarande en favorit!
Bebisen har hittat min pissblåsa, som den tydligen tkr det är jätte roligt att
sparka och studsa mot. Så det känns som man är jätte nödig jämt fast det
knappt kommer ngt när man går på toa. Och ibland sparkar den precis där den
ska ut tror jag. Känns som den är jätte nära "utgången" och att det ska komma
ut en liten fot snart. Lite obehagligt faktiskt.

Kommentarer :

#1: Maddesmumms

Men fyyy så fin magen du har:D GUD så jag längtar tills jag kan stå så men min mage:D Nu e jag bara Lönnfet haha!



Mysigt att känna den så mycket oxå! Underbart!



Så fin e du!

skriven
#2: stina

Va fin mage!

Ja det e nog bebisen som hickar du känner för dte känns som du beskriver :)

Oljan köper ja på http://www.aromacreative.se/



skriven
#3: Therese

Madde: Tack! :) ja jag tyckte det var hur länge som helst man kände sig sådär fet innan det blev nån riktig mage. Men det dröjer nog inte så många veckor för dig nu innan du har en riktig liten mage! :D

skriven
#4: stina

Sv:

nej har inte fått svar än (om havandeskapspenning)men eftersom ja inte fick sist så anar ja att det blir lika även denna gång...

skriven
#5: Linda

Men sån söööt liten mage du har Therese :)

Så gullig :) oj oj oj 89 dagar kvar bara?!fast idag är det väl bara 86 dagar kvar ;) om jag har räknat rätt :) det är ju inte alls långt kvar =) tycker det är så spännande!!



Allt bra annars?!

skriven
#6: Maddesmumms

Hehe ja vi får väl hoppas de:D

skriven

Kommentera inlägget här :