Mwe Mwe

Nja jag är ingen mobil-bloggare och kommer nog aldrig bli den som lägger bort datorn för iphonen. Jag vill se hur allt ser ut i sin helhet innan man publicerar (och kunna läsa allt på skärmen utan att zooma). Det får inte se ut hur som helst! Det ska vara lätt för ögat att läsa inläggen. Jag har inga dåliga krav. ;p


No-No's:
♦ Textklumpar - Massa text utan mellanrum.
♦ Konstiga teckensnitt.
♦ För breda eller för smala textkolumner.
♦ Centrerad text.


Lätt för ögat:
♦ Strukturerat.
♦ Vänstercentrerad text. (Gyllene snittet!)
♦ Bilder.
♦ Lagomt mkt text.


Men det är nog bra om man bara vill sticka in med en bild eller en notis på resande fot. :)

Kommentarer :

#1: stina

haha det va inga dåliga krav :P



hm just nu känner ja mej lite "lost" på recept på barnmat, har inte kommit in i det än, när ja gjorde till elvin så kunde man massa utan till å sen blev man så inne på det så man hittade på själv osv.

den där ja gjorde nu var bara en enkel, kokade potatisar å morötter, å så kokade jag en kycklingfilé med några vitpepparkorn å ett lagerblad, man kan ha kryddorna i en sån där tegrej hehe, men blir nog lite mer kryddor nästa kokning tror jag ;)

men iaf jag har en barnbok där det finns recept men mest använde jag mej av denna sida (när ja gjorde till elvin alltså) http://www.familjeliv.se/Forum-3-39/m26730444.html

skriven
#2: Fia-mamma till Edison

Jag tycker det är så svårt och segt att vara på nätet på mobiler så jag väntar hellre tills jag hamnar vid en dator :P

skriven
#3: Therese

Stina: Åh då ska jag kika in den sidan! :)

Fia: Ja samma här! :)

skriven

Kommentera inlägget här :