Vad i helvete är det för fel???

Jag blir sååå otroligt less! Less Less Less Less, så less så jag bara vill sätta mig ner och grina! Vad i helvete är det för fel på min kropp? Varför händer det inget när jag tränar flera gånger i veckan? Jag har sprungit på det där jävla löpbandet 2 ggr/vecka sedan i slutet av nov/början av dec, gått promenader på ca 1 timme nån gång i veckan, lite sit ups/annan magträning och nu gått på motionsgympa sedan 3-4 (?) veckor tillbaka. + att jag knappt äter godis längre. Och det händer ingenting med kroppen?


Jo visst orkar jag mer. Första gången jag sprang orkade jag bara springa 2 min i sträck, Nu orkar jag nästan hela 30 minuterna! Så bättre har jag ju blivit att orka med, men ingenting försvinner. Jag är lika tjock som innan om inte tjockare? Tkr ett par byxor jag brukade ha när jag åkte på babysimmet i höstas sitter tightare nu än vad dom gjorde då.


För att förtydliga: Jag är inte tjock för att vara människa och jag tkr inte nån som är större än mig är tjock. Men jag är tjock för att vara jag. Jag är större än vad jag normalt är, såklart eftersom jag just varit gravid. Men nu har det gått 10 månader sedan förlossningen och inget händer? Det måste ju vara något fel! Jag har aldrig haft problem med sånt här tidigare, har kunnat ätit godis varje dag och tränat nada utan att kroppen knappt ändrats.


På morgonen känns magen ganska fast och smal men ju längre dagen går desto tjockare blir den. På kvällen är den gigantisk! Jag dricker laktosfri mjölk för att jag fått ont och blivit dålig i magen av det sedan jag ammade och slutade att dricka mjölk för att Mejja inte skulle få ont i magen. Tänkte att det kanske var dom där mini-pillerna man måste äta när man ammar som jag kanske t.o.m. gått upp i vikt av. (det är ju en bieffekt) men nu har jag inte ätit dom på ca 1½-2 månader. + att jag fick nå röda utslag (en annan bieffekt) på armar och ben som fortfarande inte gått bort. :(

Fy fan äckliga kropp jävel! Jag blir så arg!!

Kommentarer :

#1: Simone

Men, du som är så fin :)



När man kommer över tjugo typ så börjar förbränningen sakta av, så man kan inte "äta som förr" eller hur man ska säga, haha. Så blir det för nästan alla, för man blir "äldre" .. :( Haha ;)

skriven
#2: Therese

Simone: Tack men jag känner mig ändå tjock ;) Jo men jag äter ju nyttigare än förr och tränar som jag inte gjorde förr så jag tkr det ska ge lite resultat iaf. ;)

skriven
#3: Lisa- mamma till Isac <3

Kroppen kan ju va lite i "chock" efter en graviditet och förlossning. Massa hormoner som stormar och det kan hålla i sig länge efteråt, att kroppen är lite i obalans efter allt som skett.

Kämpa på Therese! Lovar att det kommer släppa även om det känns jävligt pissigt just nu.

Vet precis hur det känns att vilja nå sitt eget ideal. Man blir galen på folk som ska tycka och lägga sig i. Bara för att man inte klassas som fet så har man ju ändå sin trivselvikt och form..

Det är iaf inget ovanligt att kroppen inte vill kicka igång efter en graviditet... Om det är någon tröst?

Kram!

skriven
#4: Angelica

För mig är ju kosten A och O, äter mkt fettsnål och nyckelhålsmärkt mat. Aldrig ngt halvfabrikat. Varierar maten och börjar alltid med en stor frukost. Typ gröt och en knäcke macka. Äter mkt med kryddad mat, typ med chili och sambal då det får igång ämnesomsättningen. Samt brukar kaffe på morgonen få igång min mage (det är bra att tömma den i början på dagen).

skriven
#5: Therese

Lisa: Jag hoppas det är så men det känns så jäkla värdelöst att jobba så mkt för ingenting! speciellt när en del inte behöver jobba ett dugg och kommer i sina gamla kläder veckor efter förlossningen. :( läste nånstans att kroppen kan fortsätta lagra näring åt bebisen upp till 1 år efter förlossnigen, eller nåt sånt, så jag får väl hålla tummarna att det är nåt sånt den håller på med! ;) Tack för svaret det känns lite bättre! :)



Angelica: hm, ja jag äter väl inte jätte nyttigt. men inte heller direkt onyttigt. jag är så tjinkig med mat och svårt att komma på maträtter. en del lessnar man på efter ett tag. stark mat blev jag ju dålig i magen av ett bra tag efter förlossningen då jag oxå slutade äta det så inte mejja skulle få ont i magen. det är ju bättre nu men jätte stark vågar jag inte äta. :S jag brukar äta en barnportionsgröt med plommonpuré, precis som mejja haha!, till frukost och 2 limpmackor och the till frukost.får väl titta närmare på det där med maten om det fortsätter att inte hända ngt framöver här! :) Tack för svaret! :)

skriven
#6: Denise

Jag har hört att "man ska" äta mer (det är väl som man vill ;) mat med mycket fett. Alltså naturligt fett som grädde,smör,mjölk,ost,ägg,kött osv ist för fettsnåla lightprodukter, eftersom kroppen behöver fett. I fettsnåla produkter/lightprodukter kan det då vara mer socker och annat skit ist som inte är bra ;P Men som sagt, det är väl som man vill, men jag tror på det jag :)

skriven
#7: Angelica

Nyckelhålsmärktmat är alltid bra, då det är sånt livsmedelsverket noga har valt ut. Däremot kan lättprodukter innehålla mer socker, därför man alltid ska kolla efter nyckelhålet ;)



Light=inge socker, utan oftast sötningsmedel. Och mkt fett ska man inte äta om man vill gå ner eftersom det innehåller mer kalorier (om du inte kör LCHF då). Däremot så kan de lättare produkterna innehålla onyttiga fetter och där varför man även igen ska leta efter nyckelhålet! =)



Vill man gå ner ska man alltså äta mindre kalorier än vad din kropp förburkar, gör man inte det så går man inte ner.



Therese: Det räcker med lite krydda för att få igång förbränningen, jag tål inte heller riktigt stark mat och ammar ju Wilma fortfarande.

skriven
#8: Madde

Jag vet precis hur du menar! Nu räknar jag kalorier, det funkar för mig även om det går jääääääääävligt sakta!



Men innan kunde jag träna 3 dagar / v och äta nyttigt ocg inget hände.....

Jag kunde även käka snickers 3 dagar / v och inget hände.......

Gissa vad som motiverade mest;D



Nu måste jag tänka på ALLT, räcker med att jag kollar på en snicker så har jag gått upp 1kg, så jävla tråkigt och mabn vill bara slå dem som kilona ramla av på! Sjukt orättvist!



Men du är så fin som du är, men jag vet är så jobbigt att hata sin kropp och allt man gör känns för gäves!

skriven
#9: Therese

Denise: Ja lightprodukter tror jag inte på heller! dom innehåller nog bara sämre saker än vanliga! ;)

Angelica: ska börja kika efter nyckelhålet, hoppas det finns sånt här i Gnarp oxå! :S

Madde: Ja det är lätt att falla för frestelser, men jag har varit ganska så duktig med sånt ändå :) nåt fikabröd slinker väl ner nån gång i veckan men inte mkt tkr jag. :) Ja man blir ju lite avis på dom som inte behöver göra nånting för att bli av med magen, undrar varför det är så olika!

skriven
#10: stina

måste ju säga att du är jätte fin som du är, men ja förstår ju verkligen hur du känner för det är exakt lika för mej, men det som lisa säger är nog sant, för ja tycker det va lika då ja fick elvin, fast alla kilon försvann när han var 9 månader så kände jag mej liksom fet ändå haah, men runt 1 år så var det okej, liksom som huden stramades åt igen å ja svällde inte upp på magen av minsta lilla ja åt...

Så ja hoppas verkligen det blir så nu med, alltså magen sväller ju av minsta lilla. men testa proviva varje morgon, det tycker jag hjälper lite iaf.. Men håll ut, snart säger det nog bara pang så är allt som vanligt igen!

skriven
#11: Therese

Stina: Åh hoppas hoppas det är så för mig med! :) fast jag har ju inte gått ner mina kilon. utan istället har jag gått upp (fick jag bekräftat idag då jag ställde mig på vågen) så nu väger jag mer än jag gjorde 2 veckor efter mejja kommit. så jävla surt, det måste varit mini-pillerna som gjort att jag gått upp. :( usch!

skriven

Kommentera inlägget här :