MVC-Besök

Idag var det dags för första besöket hos bm sedan inskrivningen. "Min" barnmorska som jag hade med Mejja i magen är tyvärr sjukskriven. Så himla tråkigt då jag gillade henne så mycket, det var även hon som höll i föräldrautbildningen vi gick på. Nu har jag gått till två olika, så det känns lixom lite otryggt på ngt vis. Inte för att jag inte gillar nån av dom andra jag varit till och jag går inte runt och är orolig så, men jag vill bara ha "min" barnmorska, som jag känner och som känner mig. Det är ovisst hur länge hon blir borta, så nästa besök får jag gå till samma som idag men efter det hoppas jag att hon kommit tillbaka!
 
Besöket gick bara bra. Sf-måttet ligger på den övre linjen, lite större än samma tid med Mejja. Men hon sa att det kunde bli så andra gången om magen blir lite mer svälld (vilket den absolut blev efter graviditeten och missfallet i vintras) och att det kan plana ut senare. Eller så är jag bara större nu. Vågen vill jag ju gärna glömma, haha. Om jag minns och har räknat rätt så har jag gått upp mer nu än förra gången tror jag. Usch kommer säkert sluta på fler kilon än förra gången. Hjärtljuden låg på 142 (med Mejja låg dom mellan 130 och 142).
 
Lilypie Pregnancy tickers
 
Igårkväll tog jag en promenad. Längesen sist, har inte vågat eller orkat nu i sommar med värmen. Det var riktigt jobbigt, speciellt i uppförsbackarna. Var alldeles varm, svettig och slut när jag kom hem. Ungefär som efter en joggingrunda, fast det var verkligen inte ens ngt power i den här promenaden. Efter jag vilat i soffan en stund var jag alldeles stel och inatt hade jag riktigt ont i fogarna och bäckenbenet. Varje gång jag bytte mellan sid- och ryggläge trodde jag att nåt skulle gå sönder i mig. Aj aj aj! 

Kommentera inlägget här :