Sensommaren

Nu börjar sommaren gå mot sitt slut. Förra veckan tog vi nog vårt sista dopp i havet. Det var en typisk sensommardag. Jag gillar sensommaren! Alldeles lagomt väder till att göra saker. Man kan ha på sig lätta  kläder utan att svettas eller frysa, man behöver inte smörja in och bli kladdig, man kan gå en promenad utan att svettas men man kan ändå bada då vattnet är sådär lagom varmt, lite skummigt och vågigt. Mysigast och härligast! :)
 

Dock känns det ändå lite vemodigt att det är ett helt år kvar till sommaren och värmen nästa gång. Den är ju ändå bara bäst! Nu är även mina 8 (!) semesterveckor slut. Jag är sååå nöjd! Bästa sommaren på länge. Hur kommer jag nånsin kunna vänja mig vid bara hälften så lång ledighet? Alla borde få ha riktiga sommarlov även som vuxna. Jag lider med er som hade semester i Juni, fy vad bitter jag skulle vara.
 
Gruvar mig lite för hur det kommer bli att komma tillbaka på jobbet igen. Hur kommer det gå med foglossningen? Kommer jag klara av att gå och stå hela dagar? Mjukstartar iaf. augusti ut med bara 4 jobbdagar då den ordinarie är tillbaka på min vikariatdel under sommarmånaderna.

Kommentera inlägget här :