Maternity Style

Var det nånting jag kände var viktigt förra graviditeten så var det bekväma kläder! Jag köpte inte så mkt mammakläder då; ett par jeans, två tröjor, en tunika och ett par tights. Jeansen hade jag inte många ggr och nu på årets crusining minns jag varför - super low waist = gå och dra upp stup i kvarten. Så jag körde ju med mina tights och tunikor alla jobbdagar och "mysbyxor" hemma.
 
Om man går tillbaka och kollar på alla magbilder jag lade ut så ser man hur hela jag bara förfaller. I början är det lite stylat och jag har sminkat mig och fixat håret, sen på slutet är det mysbyxor + linne, inget smink och håret i en "tantsvans". Så tänkte försöka hålla mig liite fräschare den här gången, haha! ;) (tycker redan jag ser förfallen ut på 9 av 10 bilder, speciellt som andra tar. Usch.)
 
 
Nu är det ju inte riktigt något tights-mode, så den här gången har jag införskaffat mig ganska många plagg. Nog för att man kanske aldrig mer kommer använda dom mer än dom här månaderna men jag kan ju säga att jag har gjort sämre köp på "normala" kläder. Hela 6 par nederdelar och även några basic-linnen-t-shirts-tröjor har fått flyttat in på hyllorna. Sen har jag ju nån kjol och klänning som magen får plats i under dom varmaste sommardagarna oxå.
 
Blev så glad när jag såg att H&M fått in gravidjeans utan magmudden, istället är det resår i sidorna som töjs efter magen. Hade nämligen sett sånna på Sofie Fahrmans blogg (dock dyrt märke) och jag som helst vill ha lite större tröjor och stoppa in, vilket man inte kan göra då det är mudd - finns ingen kant, fastnade för dom direkt. Men usch och fy alltså, magen vällde ju över åt alla håll och kanter haha. Så dom är jag inte så nöjd med. Och jeanskjolen skulle jag tagit en stlk större på, den var en aning trängre 2 veckor efter jag köpt den, så den blir på håret men resten är jag supernöjd med! Mamalicious! :)
 
 

Kommentera inlägget här :