En morgon i Oktober.

Vad är det jag ser? Sol i sikte. Det var inte igår hörrni! :) Passade på att ta några bilder nu på morgonkvisten efter jag lämnat Mejja på dagis, såg så härligt ut när jag svängde in på gården. Kvällssol i all ära, men morgonsolen är bra härlig den med. Jag har ju (äntligen) köpt en ny kamera. Min gamla D40 har fått streta på i 7-8 år nu, så det känns som den gjort sitt. Det blev en Nikon D5200. Ingen lyx-modell men det borde vara en rätt så bra uppgradering från min gamla iaf. och så går det att filma med den. :) 
 
Har bara hunnit prova den som hastigast och inte blivit riktigt vän med den ännu. Jag blev t.ex. lite konfunderad då det bara fick plats typ 2-3 foton på ett 1 GB minneskort med samma inställningar jag hade på den gamla kameran där jag fick plats med över 100 kort. Hur stort minneskort ska jag då behöva ha tänkte jag! Men märkte nu att fotona hamnar i olika mappar när det är olika kameror och att det redan låg massa bilder på kortet från den gamla kameran. Jag såg ju bara de bilder jag nyss tagit i nya kameran, haha. Så det var ju skönt. ;)
 
 
Annars är jag rätt så less på att vara sjuk! Jag har gett upp hoppet om att bli frisk tror jag. Känns som om jag alltid kommer få gå runt såhär med nästäppa och svullna, röda ögon (inte kan jag måla på mascara för att se liiite piggare ut heller, pga inflammationen). Det är då den drygaste förkylning jag varit med om! Trotsade den och ögoninflammationen ändå i helgen och åkte in på bl.a. Ikea. Och självklart så ska man se och springa på massa folk man känner när man bara vill vara osynlig, haha. 

Kommentarer :

#1: Nathalie

Åh då kan väl jag få köpa din gamla? ;) eller vill du ha kvar den ändå?

Svar: ja det kan du få göra :)
Therese

skriven
#2: Simone

Härliga bilder :)
Höll på smälla aaav när jag såg 1. inget regn! 2. Soooolen! idag ^^

Svar: Tack :)
Therese

skriven
#3: Barnbloggsystrar

Vilka fina höstbilder! Jättefin blogg du har! Har precis hittat hit :)

Svar: Tack så mycket! :) vad kul, hoppas du ser nåt du gillar! :)
Therese

skriven

Kommentera inlägget här :