Önskelista

Här kommer, på begäran, Mejjas önskelista. Den var svår att få ihop i år. Dels för att hon redan har så mycket saker (som jag är så less på att dom ligger överallt) och så säger hon inte så mkt hon vill ha själv heller. Jag vet att det är så kul att köpa många saker till barn men man får hejda sig lite. ;) Det räcker med att man köper högst två saker, hon har snart en leksaksaffär här hemma och det vill jag inte pga olika anledningar.
 

1.Chuggington-Koko-tåg  2.Rosa-Lila(-Grön)-lastbil (Den enda jag hittat, lite dyr, men helt giftfri och gjord på återvunnen plast, tummen upp tycker jag ;)  3.En ny pruttkudde  4. Skrivtavla  5.Kassaapparat  6.Docktillbehör  7.Mejja-mugg (säkert svårt att få tag på, men såg bl.a. på A&H i hudik att man kunde specialbeställa namn)  8.Pettson-böcker (dom på bilden har vi ej)  9.Leksaksmat  10.Lättare spel  11.Hammare & Spikset  12.Tofflor (stlk.29) eller kläder stlk.110/116
 
Annars så älskar hon Pippi och Hello Kitty. Så vad som helst med det temat går nog hem.
 
 
Bebisen behöver verkligen inga julklappar! Men om man absolut känner att man måste köpa ngt ändå så hade jag tänkt att byta ut alla baby-saker (nappflaskor, matskålar, bestick, bitringar, skallror m.m.) i plast mot naturgummi, rostfritt eller giftfri plast. Så sånna saker tas gärna emot isf. :) Eller nåt mjukt snuttedjur, kläder från stlk.62.
 

Kommentarer :

#1: Eleni

Åh, nu borde jag verkligen fått en spark i baken. Har också fått tjatat från olika håll om att jag ska lägga ut barnens önskelista på bloggen. Visst var jag duktig på att leta fram på internet och lägga bilderna i mappar men där tog det stopp. Ännu en gång idag fick jag höra att jag inte lagt ut önskelistorna än så nu måste jag väl göra i ordning kollagen också, haha.

Svar: Ja, jag tycker det blir svårare och svårare för varje år! Spec. julklappar, Mejja fyller ju år på våren så då kan hon önska sig massa utesaker oxå :)
Therese

skriven
#2: Venice

Tycker att nr 4 och 8 är väldigt bra saker! :)

skriven
#3: Eleni

Visst är det svårt. Maya fyller ju år två dagar före julafton så där måste man liksom komma på dubbelt upp också. Ändå brukar jag vara klurig och skulle egentligen kunna hitta på saker utan stopp om jag bara funderar, haha. Har nog med min stora "shoppingnerv" att göra ;D

Svar: oj, jag som tyckte våran bebis kommer nära jul ;) förstår att det blir extra svårt då. :)
Therese

skriven
#4: Frida - Vita villan

Hej! Hittade precis hit när jag letade runt bland massa bloggar!
Det där med julklappar och presenter är ofta klurigt. Blir ju så lätt en leksaksaffär hemma med alla saker.
Då min äldsta ny är fem har vi/han börjat önska sig upplevelser och kvalitetstid. Såsom biokort eller att få åka och bada med farmor.

Spännande med tillökning!

/ Frida

Svar: Hej! Kul att du hittade in till mig! :) upplevelser har jag oxå tänkt på, men undrat om hon skulle förstå vad hon får när hon får en pappersbit i handen :P att hon kanske är för liten att förstå det. Men det kanske hon skulle göra. Till nästa jul så kör vi nog på lite sånna önskningar oxå iaf. (födelsedagen på våren är lite lättare att hitta på saker till) :)
Therese

skriven

Kommentera inlägget här :