Välkommen Vecka 30

74 dagar kvar till BF...
6 dagar kvar att jobba...
Räknar faktiskt ner nu tills jag får gå hem, då jag har så ont om kvällarna och nätterna efter jag jobbat.
 
 
Bebisen hickar och lever om för fullt! Tycker det skulle börja kännas mindre med sparkar och så då det blir trängre i magen, men inte så värst, den här rackaren fortsätter att leva rövare som aldrig förr där inne. Undrar jag vad det är för energiknippe vi kommer få. ;)
 
Bilderna är dock från förra veckan (28+5 eller nåt sånt...)
 
Förra veckan var jag på mvc-besök igen och gissa vad, min barnmorska är nu tillbaka. Så himla skönt! :D Nu är det som det ska vara. Och lite mer verkligt och på riktigt. Hon är så bra, positiv, glad och lugn! Hon förstår mig, jag får fram det jag vill säga/undrar över och hon får mig att känna lugn. Jag kände mig på så bra humör när jag gick därifrån. :) 
 
Mag-kurvan sjönk rejält när hon mätte. Så nu ligger den lika som med Mejja i magen, lite över normal. Hon sa att barnmorskan jag mätte hos sist kunde vara ganska generös i sina mätningar, haha och så kanske den planat ut lite oxå. Hjärtljuden låg på 142 igen, lika som förra gången ♥ och nån gång framöver ska Mejja få följa med och lyssna oxå tänkte jag. Det är kanske lite roligare och snabbare avklarat än inskrivningen hon var med på och inte hade tålamod till. 

Kommentarer :

#1: Eleni

Vilken fin bebismage! Helt galet att jag precis just nu känner att jag saknar magen och spänningen,längtan och nyfikenheten som man har. Känns som min förra graviditet aldrig hänt, det gick så fort och jag hann aldrig riktigt fokusera på den och fast jag vet att jag var döless och bara ville det skulle vara över så känns det lite tråkigt såhär i efterhand att jag inte riktigt kunde njuta utav det. Ååå vilket långt inlägg det blev, haha. Tänkte ju bara säga att magen är fin och vad skönt att ha så lite kvar på jobbet :)

Svar: Tack :) ja det går mkt snabbare med andra! och mer problem... det är väl för att man bara minns det bra och inte allt jobbigt som man saknar det sen! :)
Therese

skriven
#2: Nathalie

Jävlar vad fort det gått!! :)

Svar: att det har!
Therese

skriven

Kommentera inlägget här :