Söndagsångest varje dag!

Den här sommaren tog slut alldeles för fort! Det blev Augusti och vips var det nästan höst. Usch vilken ångest jag har. Det har jag efter varje sommar. Ett helt år kvar tills nästa. Jag älskar ju hösten oxå, men jag måste ha en lite mjukare övergång så jag hinner ställa om mig. Och så blev det ju extra förtydligat att sommaren är slut nu oxå då jag ska börja på universitet. Slut på mammaledighet. Jag kommer aldrig få vara långledig med mina barn igen. ÅNGEST! Lilla lilla Majken har blivit stor, men är fortfarande så liten, och ska börja på dagis. Allt går för fort! Jag hinner inte med! Såhär kände jag oxå efter mammaledigheten med Mejja då det var dags att skola in henne och börja jobba igen. Usch jag mådde så dåligt första tiden innan jag kommit in i det. Och då skulle jag "bara" tillbaka till mitt gamla jobb och bara vara borta halvtid. Nu är det helt nytt och heltid! Plus den här jävla kroppen som ger mig sån ångest, om man hade fått slippa det då iaf. hade det känts lite lättare... Det har känts som söndag sedan jag fick veta att jag kom in. Det kommer säkert kännas bättre då man kommit in i det här oxå, jag behöver bara tid att ställa in mig på saker.
 
Här kommer lite bilder från sommaren iaf.
 
Trolska skogen har vi varit till.
 
Och så tog vi en tripp till Avholmsberget med den otroliga utsikten, jättefint var det! T.o.m. barnen blev imponerade när vi kom upp på berget. :) "OJ!" "wow!"
 
Men mest har vi varit hemma och myst på... ♥ Älskar det gula fältet vi fick bakom gården i år. Så uppiggande och fint och somrigt! :D Annars har vi jämt haft nåt sädesslag.
 
Mumsat bär i trädgården och så. :)
 
 
Det har varit en bra sommar men den får inte fullpott. Jag saknade nån värmebölja och en frisk kropp. Visst har det varit soligt och strandvänligt men ingen riktig pangvärme. Jag gillar inte när det är för varmt heller men nån liten sån stund vill man ju ändå ha, bara några dagar. :) Jag hoppas det blir en lika fin höst som förra året, med mycket sol och lagom kallt. Så ska jag nog komma in i ett bättre mood hoppas jag!

Kommentera inlägget här :