Det är till att vara speciell åh'

Ja då har jag varvat rehab med vila i 2 veckor som ordinerat och det har verkligen inte blivit bättre, snarare tvärtom. Har fått backa mer och mer i övningarna och jag får fortfarande ont så det blir till att börja om från början med det här 12-veckors programmet. Allt för en jäkla promenads skull! Surt sa räven! Men men inte så mycket att göra åt och sitta och älta över så det är bara att ta nya tag. Jag är bara rädd att jag ska göra nåt som kommer göra mig sned i bäckenet igen och förstöra allt igen... 
 
 
Foglossning kommer från att den bindväv/ligament/ledband som håller ihop bäckenet ska mjukas upp för att bäckenet ska kunna vidga sig under själva förlossningen och man vet inte varför vissa får besvär av detta. En orsak kan vara personer som med generellt stor ledrörlighet, så kallad överrörlighet har en ökad risk att drabbas. Och jag känner mig verkligen rörlig nu då det klickar och klonkar till lite var stans när jag rör mig. För dom flesta går det över efter 6 månader efter förlossnigen men 2-5% av alla som fött barn har kvarstående bäckensmärta två år efter förlossning. Och jag är väl en av dom. Känner mig speciell, fast inte på ett bra sätt. Men jag ska inte klaga då det finns dom som får det betydligt värre än vad jag har och måsta jobba sig upp från att ha måsta suttit i rullstol av smärtan.
 

Kommentera inlägget här :