Fy fan Sverige!

Om vädret kunde ta och bestämma sig nångång då. Minusgrader och snö, plusgrader och regn, minus 20, plus 3... Fram med vinterkläderna, tillbaka till mellansäsongskläderna, fram med vinterkläderna igen, på med regnkläder, jaha idag blev det visst vattenpölar - blöta vinterskor...pju! Vååårkansla!!, Åh fi fan! Slask! Fy fan Sverige! Haha! Kollade på Al Pitcher på svt häromdagen, så jäkla rolig! Första gången jag såg han var för tre år sedan. Nathalie skulle visa klipp på en rolig komiker, jag hade inga förväntningar och jag höll bokstavligt talat på att skratta ihjäl mig. Jag skrattade så tårarna sprutade - såg ingenting, kramp i magmusklerna, kunde inte stå på benen och skrattade så jag inte fick luft och nästan fick panik. Har nog aldrig skrattat så mycket i hela mitt liv. :D
 
 
 
Nä skämt åsido, även fast man kan bli galen på det svenska vädret så skulle jag inte vilja bo på något annat ställe på jorden, för när det är bra och relevant väder då är det jävligt vackert här! Och varje årstid har sin charm och guldglimtar. ♥ Nu har jag äntligen köpt mig ett par längdskidor så nu ska jag bege mig ut i spåret en solig vintedag. ;) Jag ska försöka lura kroppen och röra mig på andra sätt då det muskulära förmodligen är psykiskt, men fogarna gör det hela knepigt så vi får se hur det går. Ska iaf. ta med mig Mejja till spåret och åka nån liten sväng då hon fick skidor i julklapp. 
 

Kommentarer :

#1: Kajsa

Vad blev det för skidor?

Svar: Det blev ett par med scintec, kändes enklast med sånna :)
Therese

skriven
#2: Mirre

Ja nu var det väldigt mycket snöande, det är fint, det kan komma sedan stanna kvar =D

Svar: precis! inte så kul när det kräksnöar men sen när det ligger på backen. :)
Therese

skriven

Kommentera inlägget här :